لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۶

سه تن به اتهام اختطاف در هرات دستگیر شدند


مسوولان پولیس در ولایت هرات سه تن را به اتهام اختطاف یک کودک یازده ساله بازداشت کرده و فرد ربوده شده را از چنگ آنان آزاده نموده اند.

در چند سال اخیر ولایت هرات در غرب افغانستان شاهد بیشترین آمار اختطاف نسبت به دیگر ولایات افغانستان بوده است.

روند اختطاف ها یکی از عمده ترین نگرانی باشندگان این ولایت به شمار رفته به حدی که بار ها مسوولان امنیتی وعده داده اند که برنامه های اساسی را به خاطر ریشه کن کردن این پدیده روی دست دارند.

با آن که تا حال این برنامه ها نتیجهء مطلوب را به دنبال نداشته، بلکه در آخرین مورد از این دست اختطاف کنندگان یک طفل یازده ساله را از مرکز شهر هرات اختطاف کرده اند.

پاسوال سمیع الله قطره قوماندان امنیه هرات گفت، یک گروه سه نفری روز گذشته یک طفل یازده ساله را از منطقه نو آباد شهر هرات اختطاف کرده بودند.

آقای قطره می گوید، نیرو های امنیتی این کودک یازده ساله را از مربوطات ولسوالی کرخ در فاصله سی و پنج کیلومتری شمال شرق شهر هرات آزاد و سه تن را به اتهام اختطاف وی بازداشت کرده اند.
از سوی دیگرعبدالمتین کودک اختطاف شده به خبرنگاران گفت، اختطاف کنندگان با استفاده از مواد بیهوش کننده او را به داخل یک عراده موتر سراچه انداخته و به محل دیگری انتقال داده اند.

او می گوید، نزدیک به یک روز را نزد اختطاف کنندگان سپری کرده ولی مورد کدام شکنجه از سوی آنان قرار نگرفته است.

گفته می شود که این کودک یازده ساله پسر یکی از سرمایه داران در شهر هرات است و کاکایش نیز در یکی از جریانات سیاسی افغانستان عضویت دارد.

با این همه، کارشناسان در ولایت هرات می گویند، اگر مسوولان امنیتی اقدامات جدی را به خاطر برطرف کردن این مشکلات روی دست نگیرند، بیم آن وجود دارد که با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی در افغانستان، روند اختطاف ها در این ولایت افزایش یابد.

این در حالیست که حدود یک هفته قبل یک جوان بیست دو ساله توسط گروهی از اختطاف کنندگان کشته و جسد اش بعد از گذشت هفده روز به اقارب اش تسلیم داده شد.

تاکنون دلایل اصلی این پدیده روشن نیست ولی مقامات محلی بار ها ادعا کرده اند که موجودیت اختطاف ها در این ولایت بیشتر جنبه اقتصادی دارد.

شاه پور صابر، هرات
XS
SM
MD
LG