لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۰

کنینگهم: فساد، تهدید عمده در راه پیشرفت افغانستان است


جیمز کنینگهم سفیر امریکا در کابل
جیمز کنینگهم سفیر امریکا در کابل
جیمز کنینگهم سفیر امریکا در کابل، مشکل فساد در افغانستان را تهدید عمده برای پیشرفت در این کشور خوانده است.

سفیر امریکا در مقاله یی فرستاده شده به رادیو آزادی گفته است، کمک های آینده بین المللی به افغانستان، وابسته به اقداماتی خواهد بود که رهبران آینده این کشور برای مبارزه بر ضد فساد در افغانستان اتخاذ می کنند.

کنینگهم می گوید، تاثیرات فساد اداری، رابطه مستقیم با ثبات اقتصادی آینده افغانستان دارد و به هدف ادامه پیشرفت های 12 سال گذشته، افغانستان نیاز به جلب بیشتر سرمایه گذاری ها دارد. در مقاله گفته شده است فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارند و با محو فساد می توان فرصت های اقتصادی بیشتری را برای افغان ها فراهم ساخت.

جیمز کنینگهم سفیر امریکا در کابل در مقاله خود همچنان گفته است، برای آن که فرصت های اقتصادی در افغانستان گسترش یابند حکومت این کشور باید اصلاحاتی را به هدف جلب اعتماد سرمایه گذاران عملی نموده و سکتور تجارتی را تقویت بخشد و هم قوانین مناسب را در مطابقت با نورم های بین المللی نافذ نماید.

سفیر امریکا همچنان نقش از رسانه ها در محو فساد نام برده و گفته است، رسانه ها در راستای افشای قضیه های فساد اداری، نقش مهم را می توانند برای محو فساد در افغانستان بازی کنند.

سفیر امریکا ضمن اینکه گفته است، امریکا و متحدین اش در مبارزه بر ضد فساد در افغانستان همکاری می کنند، از حکومت افغانستان نیز خواهان اقدامات جدی برای محو این پدیده شده است.

این مقاله سفیر امریکا در حالی منتشر شده است که سیگار یا اداره خاص امریکا برای نظارت از بازسازی افغانستان گفته است که از سال 2004 تا 2012 میلادی 130 میلیون دالر برای پرزه جات وسایط اردوی ملی افغانستان استفاده شده است و این پرزه جات، اضافه تر از ضرورت خریداری شده و در گدام های نظامی ذخیره شده اند.

این در حالیست که افغان ها خود از فساد گسترده در کشور شکایت داشته و تعدادی به طور خاص نگرانی شان را از فساد در ادارات امنیتی ابراز می دارند.

با وجود سرازیر شدن میلیارد ها دالر کمک های بین المللی برای بازسازی و بهبود اقتصادی افغانستان، گفته می شود رشد اقتصادی این کشور آنچنان که باید می بود، نبوده و یکی از دلایل عمده آن همانا فساد گسترده اداری در ده سال گذشته بوده است.
XS
SM
MD
LG