لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۳

آیسا: کاندیدان برای چاپ اوراق تبلیغاتی از مطابع داخلی استفاده کنند


وفی والله افتخار رییس اداره حمایت از سرمایه گذاری
وفی والله افتخار رییس اداره حمایت از سرمایه گذاری
با آنکه بیش از سه ماه دیگر به آغاز پروسهء کمپاین های انتخاباتی باقی مانده است، آیسا می گوید که مطابع خصوصی کشور آماده چاپ اوراق تبلیغاتی تمام کاندیدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی اند.

وفی والله افتخار رییس اداره حمایت از سرمایه گذاری به روز چهارشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که سرمایه گذاران افغان در بخش ایجاد فابریکه های چاپ سرمایه گذاری هنگفت کرده اند.

به گفتهء آقای افتخار در حال حاضر حدود سه صد مطبعه خصوصی در کشور فعال اند که بیشتر این مطابع وسایل و ماشینری مدرن روز را با خود دارند:

« در این راستا به کمیسیون انتخابات مکتوب نیز فرستادیم که نه تنها اوراق تبلیغاتی کاندیدان در داخل کشور چاپ شود بلکه در تمام کمپاین ها از تولیدات داخلی استفاده نمایند، چون این یک مسوولیت است قبل از اینکه شخصی به پست ریاست جمهوری خود را کاندید می نماید باید در رشد اقتصادی کشور سهم داشته باشد. »

آقای افتخار در حالی این تقاضا را مطرح می کند که به اساس گزارش ها در انتخابات سال های گذشته یک بخش اعظم اوراق تبلیغاتی کاندیدان در بیرون از کشور به خصوص پاکستان به چاپ رسیده اند.

مسوولان آیسا می گویند که مصارف مجموعی چاپ این اوراق تبلغاتی به بیش از بیست میلیون دالر می رسید.
به اساس تقویم کمیسیون مستقل انتخابات، مبارزات انتخاباتی کاندیدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی از تاریخ سیزدهم دلو آغاز و در سیزدهم ماه حمل سال آینده، پایان می یابد.

کمیسیون مستقل انتخابات به روز سه شنبه اعلام کرد که 10 کاندید برای احراز کرسی ریاست جمهوری و 2704 کاندید شورا های ولایتی در فهرست نهایی انتخابات راه یافته اند.

در همین حال عبدالجبار صافی معاون اتحادیه صنعت کاران از کاندیدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی خواست تا از کیفیت کار مطابع داخلی کشور مطمین باشند.

به گفتهء آقای صافی یک تعداد مطابع کشور پول هنگفت را برای ارایه خدمات بهتر سرمایه گذاری کرده اند و تولیدان شان با تولیدات کشور های خارجی رقابت کرده می تواند:

« هر نوع چاپ که آنها می خواهند ما آنرا در داخل کشور با کیفیت خوب و قیمت مناسب چاپ کرده می توانیم، و مساله دوم اینکه تمام مواد خوراکه را که آنها در کمپاین های خود مصرف می نمایند باید از تولیدات داخلی باشد و از داخل کشور خریداری نمایند، از این طریق تولیدات داخلی کشور حمایت می شود. »

اما یک تعداد مردم از پایین بودن کیفیت کار مطابع خصوصی و بلند بود قیمت کار آنان انتقاد می کنند.

در عین حال یک تعداد از کتاب فروش شان شهر کابل می گویند که کتاب های چاپ شده در کابل به دلیل پایین بودن کیفیت چاپ آن نسبت به کتاب های که در بیرون کشور تولید می شوند کمتر فروش دارد.

آنان می گویند هرچند به هنگام انتقال اموال چاپ شده شان در بیرون از کشور با مشکلات مواجه می شوند اما برای رضایت مشتریان مجبور اند اقدام به این کار کنند.


فرشته ندا
XS
SM
MD
LG