لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۱

مرگ و میر اطفال در جهان کاهش یافته است


بر اساس یک گزارش تازه بنیاد Save the Children که مرکز آن در لندن است، به پیشرفت های بی نظیر در بخش کاهش مرگ و میر اطفال بوجود آمده است.

بن هیویت مدیر اجراییوی Save the Children یا سازمان نجات اطفال در این باره می گوید:

«ما در یک نسل یک کاهش 50 درصدی را دیده ایم. این یک پیشرفت تاریخی است و حال ما می توانیم در مورد ختم مرگ و میر های قابل جلوگیری در نسل آینده صحبت کنیم. پس من فکر می کنم مردم هوشیار می شوند، آنها می بینند که این در زمان حیات آنها، یک چیز قابل تغییر است.»

گزارش Save the Children که امروز منتشر شد، 75 کشور را مورد تحقیق قرار داده و دریافته است که تعداد مرگ و میر های قابل جلوگیری در اطفال که در سال 1990، 12 میلیون بود، سال گذشته به 6.6 میلیون کاهش یافت.
بن هیویت می گوید، یکی از اهداف آنها این است که کشور ها و مناطق مختلف در داخل این کشور ها را با هم مقایسه کنند و ببینند که آیا این تغییر مثبت، یک سان هم بوده است یا خیر:

« این خیلی جالب است، در کشوری چون بنگله دیش که رشد اقتصادی آن نسبت به هند پایین تر است، شما یک کاهش سریع در مرگ و میر اطفال را می بینید. پس این جالب است که ببینیم در هر کشور چی اتفاق می افتد. کدام پالیسی ها عملی می شوند؟ آیا این پشرفت در همه کشور ها یکسان است یا این که فقط طبقه های خاصی از مردم را در بر می گیرد؟ این سوال های مهم است که مطرح شوند.»

گزارش Save the Children نشان می دهد که کشور افریقایی نایجر، به بزرگ ترین پیشرفت در این بخش دست یافته است و با وجود قحطی و خشکسالی ها، توانسته است مرگ و میر قابل جلوگیری را در اطفال، از سال 1990 به این طرف بیش از 50 درصد کاهش دهد.

بن هیویت در این مورد می گوید، کشور های که در آن بیشترین پیشرفت ها صورت گرفته است، کشور های فقیر چون نایجر اند، جاییکه خدمات صحی برای خانم های حامله و اطفال، مجانی می باشد.
XS
SM
MD
LG