لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۴

صلیب سرخ: با وصف مشکلات امنیتی در افغانستان، کمک خواهیم کرد


جنگ در مناطق پُر جمعیت در افغانستان سبب کشته و زخمی شدن غیر نظامیان شده می رود.

گیراردو پونتراندولفی رییس نمایندگی آی،سی،آر،سی یا کمیتهء بین المللی صلیب سرخ در افغانستان همچنین در یک گزارش جدید گفته است که افغان های عادی مجبور می شوند تا خانه های شان را ترک کنند و به جا های امن پناه ببرند.

درین گزارش آمده است که جامعهء جهانی نباید اجازه بدهد که رنج کشیدن مردم افغانستان تحت شعاع منازعات دیگر قرار بگیرد.

همچنین درین گزارش با تاکید گفته شده که با وجود مشکلات امنیتی و سیاسی، کمک های جامعهء جهانی باید با افغانستان همچنان ادامه یابند.

رفیع الله ستانکزی سخنگوی کمیتهء صلیب سرخ در افغانستان است.

او در صحبت تلیفونی دیروز به رادیو آزادی گفت که این کمیته با طرف های درگیر جنگ در افغانستان در تماس شده تا از تلفات افراد ملکی جلوگیری کنند:

« ما نگرانی خود را با طرف های درگیر جنگ شریک ساختیم و اسناد را محرمانه برای شان ارایه کردیم تا از آنان بخواهیم که تلفات ملکی را در جریان جنگ کاهش بدهند.»

هر چند، ستانکزی مشخص نساخت که به اساس گزارش آن ها، کدام طرف درگیر جنگ در افغانستان بیشترین تلفات ملکی را به بار آورده است، اما او توضیح داد که استفاده از کدام سلاح ها بیشتر در تلفات ملکی در نقاط مختلف افغانستان نقش داشته است:

«همین ماین های کنار سرک که از یک طرف گذاشته می شود، زیادتر تلفات ملکی را به بار می آورد. ما این را هم جزو جنگ شامل ساخته ایم و نگرانی خود را از ماین های کنار سرک آشکار می سازیم.»

آی،سی،آر،سی به افرادی که عمدتاً در جریان جنگ آسیب می بینند کمک های صحی را عرضه می کند.

به گونهء مثال، کمیته بین المللی صلیب سرخ دو شفاخانهء عمده در شمال و جنوب افغانستان دارد که با وسایل طبی و متخصصان مسلکی مجهز استند.

با وصف مشکلات امنیتی، رییس کمیتهء صلیب سرخ در افغانستان گفته است که به کمک با مردم افغانستان همچنان متعهد خواهند بود.
XS
SM
MD
LG