لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۲

ابتکار دو خواهر در هرات در جهت حمایت از انتخابات آینده!


دو دختر جوان هراتی نمایشگاه هنری را به خاطر پشتیبانی از انتخابات شفاف و عادلانه در این ولایت برگزار کرده اند.

آنان می گویند که تلاش می کنند تا با استفاده از هنر نقاشی شان مردم را به سوی انتخابات سراسری و عاری از تقلب بکشاند.

صامعه و سیپده دو خواهر جوان هراتی اند که می خواهند تلاش های چند ساله تحصیلی خود را صرف تشویق مردم به سوی انتخابات آزاد و قابل قبول مردم نمایند.

این دو خواهر جوان نمایشگاه را تحت عنوان رنگ های رهایی به مدت یک هفته در ولایت هرات برگزار کرده اند.

صامعه بزرگ تر از سپیده است او چند ماه است که از پوهنځی هنر های پوهنتون هرات سند فراغت بدست آورده و حالا می خواهد از دانش دوران تحصیلی خود به سود مردم کشورش استفاده کند.

در پهلوی او، سپیده خواهر کوچکتر اش که هنوز دوران تحصیل خود را در پوهنځی هنر های پوهنتون هرات به اتمام نرسانده است، نقش کمتری در برگزاری این نمایشگاه نداشته است.

سپیده سخت می کوشد تا از طریق هنر نقاشی خود نسل جوان این کشور را به سوی انتخابات شفاف و عادلانه سوق دهد.

او همراه با خواهر بزرگتر اش صامعه بیست و یک اثر نقاشی خود را به خاطر انگیزه بیشتر افغان ها در انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی به نمایش گذاشته است.

تابلو های که در این نمایشگاه به معرض نمایش مردم گذاشته شده است از سبک و سیاق جدیدی حکایت می کند.

اما همهء این تابلو ها مطابقت به آنچه در عنوان این نمایشگاه مطرح است که ما انتخابات شفاف می خواهیم نیست، ولی با همهء اینها بازدید کنندگان زیادی را به اطراف خود کشانده است.

شماری از باز دید کنندگان عملکرد این دو دختر جوان هراتی را تحسین کرده می گویند، این برنامه ها می تواند انگیزهء مردم را نسبت به انتخابات پیش رو مستحکم کند.

آنان به این باور اند، در صورتیکه این گونه برنامه ها تداوم یابد مسیر دشوار انتخابات به خاطر بعضی از چالش های گوناگون به مردم آسان خواهد شد.

سید فضل الله وحیدی والی هرات نیز عملکرد این دو خواهر هنرمند را مورد استقبال قرار داد و اهمیت آن را در انتخابات پیش رو مهم و ارزنده توصیف کرد.

آقای وحیدی گفت، این برنامه ها نشان می دهند که دیگر نسل جوان افغانستان نمی خواهند که در کشور شان فساد وجود داشته باشد بکله می خواهند با استفاده از وسایل دست داشتهء شان، دست تقلب کاران را کوتاه و چهره شان را به دیگران برملا سازند.

این تلاش ها در حالی مطرح می شوند که کمیسیون انتخابات افغانستان تاکنون به کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی اجازه نداده است تا کمپاین های انتخاباتی شان را آغاز کنند.

اما از چند ماه به این طرف شماری از نهاد های خصوصی و جوانان هدفمند می خواهند تلاش های را به خاطر هموار ساختن زمینه شرکت افراد واجد شرایط رای دهی در انتخابات را هموارسازند.

شاه پورصابرهرات
XS
SM
MD
LG