لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۲

«اجلاس سه جانبه لندن برای پاکستان درس می دهد»


شماری از نشریه های چاپ امروز کابل در کنار مسایل مختلف، اجلاس سه جانبه افغانستان، پاکستان و بریتانیا را مورد بحث قرار داده اند.

آرمان ملی
روزنامه آرمان ملی در سرمقاله ای تحت عنوان «اجلاس سه جانبه لندن برای پاکستان درس می دهد» می نویسد تا آنجائیکه مشاهده می شود پاکستان از لحاظ نظری با هند دشمنی عمیق ستراتیژیک دارد.

به باور نویسنده، غرامت این دشمنی را افغان ها می پردازند.

به باور نویسنده، هیچگاهی پاکستان در مذاکرات با افغانستان رفتار صادقانه نداشته است.

سرمقاله نویس در سفارش برای پاکستان می نویسد که باید به این فکر کند که مبارزه علیه تروریزم و مواد مخدر به نفع هر دو کشور است و باید در این عرصه همکاری صادقانه داشته باشد.

ماندگار
روزنامه ماندگار در صفحه نخست خود با عنوان درشت می نگارد، پاکستان دروازه یا سرحد را به روی مهاجران افغان خواهد بست.

روزنامه به نقل از عبدالقادر بلوچ وزیر سرحدات و مهاجرین می نویسد، پس از خروج نیرو های ناتو، اگر ناامنی و بی ثباتی در افعانستان افزایش یابد، پاکستان برای مهاجرین افغان اجازه ورود به این کشور را نخواهد داد.

ملی باور
روزنامهء ملی باور در صفحه نخست خود در یک مطلب تحت عنوان «بازی خطرناک پاکستان با کابل» سوال نموده اسلام آباد در بدل رهایی ملا بردار از امریکا چه می خواهد؟

هیواد
روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله خود می نگارد، در ماه فبروری سال روان میلادی در اجلاس سه جانبه به سرکردگی دیوید کامرون میان رییس جمهور کرزی و رییس جمهور وقت پاکستان زرداری وعده های زیادی صورت گرفت.

به باور نویسنده، پاکستان هیچ یک از تعهدات خود را عملی نکرد و این مساله باعث بیشتر شدن بی باوری در روابط دو کشور گردید.

نویسنده می افزاید، شاید این بار مسایل بسیار مهم در این اجلاس سه جانبه مطرح گردد، اما برای افغان ها منافع ملی ارزش والای دارد.

سرمقاله نویس روزنامه هیواد بدین باور است که رییس جمهور کرزی بعد از این اجلاس در نهمین اجلاس اقتصادی جهان اسلام اشتراک خواهد کرد.

در اخیر سرمقاله آمده است، در اجلاس اقتصادی جهان اسلام روی مسایل بانکداری، صحت، معارف و صادرات بحث صورت خواهد گرفت و روسای جمهور کشور های اسلامی در آن اشتراک خواهند ورزید.

حمیرا الکوزی
XS
SM
MD
LG