لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۹

«مصارف سربازان امریکایی در افغانستان در حال افزایش است»


اورلاندو بزنس جورنال
نشریه انترنتی اورلاندو بزنس جورنال در مطلبی در باره افغانستان می نویسد، حد اوسط مصرف هر سرباز امریکایی در افغانستان به شکل جدی در حال افزایش است.

به نوشته نشریه، یک تحلیل جدید از بودیجه جنگی سال 2014 پنتاگون نشان می دهد که حد اوسط مصرف هر سرباز امریکایی در افغانستان در آخرین سال جنگ در آن کشور تقریباً دو چند خواهد شد و به 2.1 میلیون دالر خواهد رسید.

در پنج سال گذشته، این رقم به 1.3 میلیون دالر برای هر سرباز بالغ میشد. مقامات وزارت دفاع امریکا گفته اند این قمیت بلند، منعکس کننده مصارف فرستادن دوباره این سربازان و تجهیزات شان بعد از خروج از افغانستان می باشد.

به نوشته نشریه، تاد هریسون یک تحلیلگر مرکز امور ستراتیژی بودیجوی می گوید، در سال های اخیر انتقال تعداد زیاد از عساکر و وسایل نظامی، باعث بلند رفتن بودیجه نظامی شده است.

دی تایمز آف اندیا
دی تایمز آف اندیا نیز در شماره اخیر اش مطلبی را در مورد افغانستان به نشر رسانیده و در آن اجلاس سه جانبه افغانستان پاکستان و بریتانیا را در لندن به بحث گرفته است.

به نوشته روزنامه، نواز شریف صدراعظم پاکستان در این هفته جلسه مهم با همتای بریتانوی اش دیوید کامیرون و حامد کرزی رییس جمهور افغانستان خواهد داشت.

هدف این اجلاس سه جانبه در بریتانیا که چهارمین چنین جلسه در آن کشور بعد از سال 2012 می باشد، تقویت همکاری ها بین افغانستان و پاکستان و تشویق پروسهء صلح به رهبری حکومت افغانستان است.

جلسه سه جانبه قبلی در ماه فبروری امسال دایر شده بود.

تایمز آف اندیا می نویسد، نواز شریف امروز سه شنبه در فوروم اقتصادی کشور های اسلامی که در لندن گشایش می یابد سخنرانی نموده و سپس در حاشیه این جلسه دیدار های دو جانبه خواهد داشت با رهبران مالیزیا، اردن، اندونیزیا و کوسوو.

قرار است روابط لندن با اسلام آباد نیز در ملاقات های شریف با رهبران بریتانوی مورد بحث قرار گیرد.
XS
SM
MD
LG