لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۰

شریف: یک سیستم کنترول در امتداد خط دیورند ایجاد شود


نواز شریف صدراعظم پاکستان
نواز شریف صدراعظم پاکستان
صدراعظم پاکستان صلح و ثبات افغانستان را برای پاکستان حیاتی خوانده است و تعهد نموده کشور اش برای ایجاد امن و ثبات در افغانستان از هیچ تلاش دریغ نخواهد خواهد کرد.

نواز شریف صدراعظم پاکستان در دیدار اش با مقامات بریتانوی در لندن صلح و ثبات افغانستان را برای کشورش مهم و حیاتی خواند.

شریف در جریان دیدار با وزرای داخله، خارجه و انکشاف بین المللی بریتانیا دیروز تعهد کرد، کشور اش برای ایجاد امن و ثبات در افغانستان از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد، ولی در عین حال، خواهان ایجاد یک سیستم موثر کنترول در امتداد خط دیورند شد، خطی را که از سوی بریتانوی ها ترسیم شده بود.

نواز شریف گفت، برای جلوگیری از عبور و مروز تندروان از سرحد، یک میکانیزم موثر و مناسب برای کنترول نیاز است.

ویلیم هیگ وزیر خارجه بریتانیا از تلاش های پاکستان برای مذاکرات با افغانستان و هند برای حل مشکلات، استقبال کرد.

از سوی دیگر یک دستیار صدارعظم پاکستان دیروز اعلان کرد، برای مذاکرات صلح در افغانستان آماده هر نوع اقدام اند. این مساله را طارق فاطمی معاون صدراعظم در امور بین المللی به خبرنگاران ابراز داشت.

فاطمی گفت، آزادی زندانیان طالب افغان یک اقدام از سوی حکومت پاکستان برای ایجاد سهولت در مذاکرات صلح به رهبری افغانستان بود. او افزود، آزادی ملا بردار فرد شماره دوی طالبان هم به خواست رییس جمهور کرزی صورت گرفت.

معاون خاص نواز شریف گفت، افغانستان از پاکستان می خواهد طالبان را برای صحبت با شورای عالی صلح راضی سازد. به گفته وی این به نفع افغانستان، پاکستان و طالبان خواهد بود که قبل از خروج نیرو های بین المللی از افغاسنتان در پایان سال 2014، به یک تفاهم دست یابند.

وی تاکید کرد که صلح و ثبات در افغانستان، برای ثبات پاکستان و منطقه ضروری می باشد.
XS
SM
MD
LG