لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۲ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۴

در انتخابات ریاست جمهوری تاجکستان، کی برنده خواهد شد؟!


امام علی رحمان رییس جمهور تا جکستان
امام علی رحمان رییس جمهور تا جکستان
در حالیکه انتخابات ریاست جمهوری تاجکستان نزدیک می شود، با آنکه امام علی رحمان رییس جمهور تا جکستان می گوید، برای خودش در انتخابات ریاست جمهوری کمپاین نمی کند، اما در این روز ها با تعدادی زیاد رای دهنده گان بالقوه ملاقات می کند و دست هایشان را با حرارت می فشارد.

در انتخابات ریاست جمهوری تاجکستان که قرار است در هفتهء آینده یعنی به تاریخ ششم نوامبر برگزار شود، امام علی رحمان با پنج کاندید ناشناخته رقابت می کند. رقبای امام علی رحمان می گویند، وی بطور فعالانه کمپاین انتخابتیش را ترویج می کند.

کارشناسان به این عقیده اند که از همین اکنون نتایج انتخابات تاجکستان معلوم است، اما آن ها خواستار تغییرات کدری در حکومت آیندهء این کشور اند.

گل افشان ساقی که مسایل سیاسی تاجکستان را پی گیری می کند، بر اینکه قرن بیست و یکم نیاز مند کدر های جدید و جوانتر است، تاکید می کند.

تاجکستان با این انتخابات در انتظار تغییرات جدید است. امیرقل عظیموف یک عضو سابقه دار تیم امام علی رحمان نیز بدون اینکه از افراد مشخص نام بگیرد، می گوید در حکومت آینده تغییراتی خواهد آمد.

از اوسط ماه سپتامبر سال جاری میلادی تا اکنون، امام علی رحمان بطور بی سابقهء در محضرعام ظاهر می شود، بیانیه می دهد، دست ها را با حرارات می فشارد و در سرتاسر تاجکستان نوار افتتاح مکاتب و مراکز ورزشی را قطع می کند.

رییس جمهور امام علی رحمان بطور سمبولیک کار ساختمانی یک هوتل 16 منزله و پارک آبی را آغاز کرد. وی مسافرت های را به خاطر افتتاح شش مرکز تجارتی متوسط به شمول یک شرکت ساختمانی، آسیاب پنبه و فابریکه تولید لباس به ولایت کولاب تاجکستان برنامه ریزی کرده است.

ویب سایت امام علی رحمان می نویسد که او برای 320 یتیم در ولایت کولاب مساعدت های بشری را ارایه کرده است.

در این اوخر امام علی رحمان در مراسم عروسی ده جفت حضور بهم رسایند و به آنها تحفه داد. وی در جشن ها و مراسم مشابه در ولایات سغد، بدخشان کوهی و درهء وخش نیز اشتراک کرده است.

عثمان صالح یک سخنگوی حزب بر سر اقتدار تاجکستان به بخش تاجکی رادیو آزادی گفته است:
"در جریان این ملاقات ها با مردم، از انتخابات هرگز یادآوری نشده است."

مقامات رسمی تاجکستان می گویند، این فعالیت ها بخشی از وظیفهء روزمرهء رییس جمهور بوده و ربطی به انتخابات ندارد.

اما به گفتهء کارشناسان تاجک این تلاش های امام علی رحمان به خاطر انتخابات تشدید یافته است. به عقیدهء آنها برندهء از همین اکنون معلوم است و بعد از انتخابات روشن خواهد شد که آیا امام علی رحمان بعد از 21 سال رهبری به اصلاحات فراگیر در تاجکستان جرات می کند، یا هم اینکه مثل همیشه به یک تغییر ظاهری دیگر، اکتفا خواهد کرد!؟

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:37 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG