لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۲

«120 افسر از بخش پروگرام ایریمز سند فراغت به دست آوردند»


ایریمز یا تنظیم سوانح کمپیوتری پروگرامی است که با تطبیق آن، سی و پنج نوع اوراق مربوط به منسوبین پولیس افغانستان در یک دیتابیس مشخص درج می گردد.

مسوولان این پروگرام می گویند که معاشات، رتب، مکافات، مجازات، اقارب و برخی از مشخصات دیگر منسوبین پولیس افغان شامل این اوراق می باشند.

بشیر احمد خروش مدیر پروگرام ایمریز در ریاست عمومی پیژنتون وزارت داخله به روز پنجشنبه در محفل فراغت یکصد و بیست تن از شاگردان پروگرام تنظیم سوانح کمپیوتری در کابل گفت که تطبیق این برنامه می تواند جلو فساد اداری در وزارت داخله را بگیرد:

« پروسه ایریمز غیر از اینکه کوشش می کند ارقام دقیق پولیس را دست بیآورد، کوایف ذاتی را دریابد، کدرهای کاری و برجسته را تشخیص کند، شفافیت کاری را به وجود آورد، فساد اداری را کاملاً از وزارت داخله افغانستان محو کند، هدف اساسی دیگر این پروسه اینست که ما سیستم کادری وزارت داخله را انترنتی و کمپیوتری می سازیم. »

آقای خروش می گوید که این پروگرام آموزشی در سال 1390 به کمک مالی امریکا در وزارت داخله افغانستان آغاز شده است.

به گفته وی در این مدت بیش از پنج صد تن آموزش دیده و سوانح بیش از یک صد و چهل هزار تن از منسوبین پولیس درج دیتابیس شده اند.

به اساس معلومات مسوولان، این پروگرام تا حالا حدود 10 میلیون دالر امریکایی هزینه برداشته است.

مدیر پروگرام ایمریز در ریاست عمومی پیژنتون وزارت داخله می گوید که کار روی درج سوانح تمام منسوبین پولیس در دیتابیس کمپوتری جریان دارد.

در پایان مرحله چهارم آموزش تنظیم سوانح کمپیوتری یک صد و بیست تن که 10 تن آنها را زنان تشکیل می دادند، اسناد فراغت گرفتند.

رحیمه فیضی و فاطمه دو تن از از فارغان این دوره آموزشی تنظیم سوانح کمپیوتری در صحبت با رادیو آزادی این پروگرام را موثر خواندند:

« این سیستمی است بخاطر منابع بشری پولیس ملی افغانستان، در جریان بیست و یک روز ما سیستم درج کردن تمام سوانح یک پولیس را در دیتابیس یاد گرفتیم. »

« نام من فاطمه است، این سیستم بسیار مهم، تمام اسناد مهم و اساسی یک پولیس را ما در نزد خود در یک دیتابیس نگهداری می کنیم، برای فراگیری این سیتم از ولایات مختلف آمده اند. »


این پروگرام در حالی در وزارت داخله افغانستان به مرحله اجرا گذاشته شده که در گذشته تمام سوانح و اوراق مربوط به منسوبین پولیس روی کاغذ و به طور غیر استندرد نگهداری می شدند.

مسوولان این وزارت می گویند که با تطبیق کامل پروگرام تنظیم سوانح کمپیوتری، سهولت های زیادی در این زمینه به منسوبین وزارت داخله فراهم خواهد شد.


جمشید حبیب زاده
XS
SM
MD
LG