لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۲

سرک های برخی نقاط کابل دوباره تخریب شده است


در این اواخر گزارش های از خرابی سرک های که قبلاً در کابل و شماری از ولایات کشور ساخته شده اند منتشر شده و مردم دلیل اصلی این کار را سهل انگاری نهاد های دولتی می دانند. از جمله این سرک ها یکی هم امتداد سرک احمد شاه بابا مینه است که بخش های آن در منطقه بگرامی دوباره تخریب شده است.

دهها تن از باشنده های این مطنقه به روز پنجشنبه با راه اندازی تظاهرات برای چند ساعت این سرک را بروی ترافیک مسدود کردند. این مظاهره کننده گان می گویند، با آنکه چندین مرتبه بخاطر خرابی این سرک به شاروالی شکایت کرده اند اما به گفته آنها با گذشت چندین سال هنوز هم به این مشکل توجه نشده است.

دو تن از معترضان گفتند:
« نام من مالک خان شیرزی است این یک سرک عمومی است یک متر آب در آن وجود دارد سه کیلومتر این سرک خراب شده پل های آن نیز از بین رفته است، از این سرک روزانه هزاران موتر می گذرد، قبلاً شاروالی کابل وعده کرده بود که این سرک را جغل اندازی می کند اما تا کنون هیچ کاری در این زمینه نکرده است. »
« نام من امان الله است از بیشتر از یک سال بداینسو این سرک ها خراب بوده و زیر آب زمستان و بهار ما یکسان است. »


مظاهره کننده گان همچنان گفته اند که بخشی از سرک شاه شهید الی منطقه بگرامی نیز تخریب شده و شاروالی کابل بخاطر بازسازی آن توجه نکرده است. باشنده های منطقه بگرامی همچنان شکایت کرده اند که شاروالی کابل کثافات را از نقاط مختلف شهر کابل جمع کرده و در مقابل خانه های آنها می اندازد.

آنها می گویند، سه صد خانواده در این منطقه بخاطر موجودیت کثافات با امراض مختلف و مشکلات مواجه هستند. پیش از این نیز شماری از باشنده های مناطق مختلف شهر کابل بخاطر توقف کار سرک های این شهر شکایات کرده اند.

مسوولان شاروالی کابل می گویند، در حال حاضر شهر کابل به 1500 کیلومتر سرک پخته نیاز دارد و این اداره در جریان سه سال گذشته توانسته حدود 350 کیلومتر آن را قیر ریزی نماید.

مسوولان در این اداره می گویند، کار بازسازی سرک ها که بخاطر ریزش باران متوقف شده در سال آینده دوباره آغاز می شوند.

عبدالقادر آرزو رییس نشرات شاروالی کابل در صحبت با رادیو آزادی چنین گفت:
« برای شما بهتر معلوم است که سرک سازی وابسته به آب و هوای جوی است در هوای سرد و بارانی ممکن قیرریزی نیست، کار جغل سرک بگرامی آغاز شده و حالا موسوم قیرریزی نیست سال آینده انشالله قیرریزی خواهد شد. »

آقای آرزو همچنان گفت، در حال حاضر کار سرک سازی در 22 منطقه شهر کابل جریان داشته که نیمه آن تمکیل شده و بخش های دیگر آن ناتمام باقی مانده است.

با آنکه در این اواخر صد ها کیلومتر سرک در شهر کابل بازسازی شده اما به دلیل نبود کانالیزاسیون منظم به هنگام ریزش باران زیر آب می شوند که این مساله انتقاد مردم را نیز بر انگیخته است.


فرشته ندا
XS
SM
MD
LG