لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۸

کریمی: اردوی افغانستان با کمبود وسایل نظامی روبروست


وزارت دفاع ملی افغانستان کمبود وسایل و تجهیزات نظامی در بخش اردو را هنوز هم چالش فرا راه نیرو های امنیتی افغان خوانده، می گوید تلاش ها به هدف حل آن ادامه دارد.

شیر محمد کریمی لوی درستیز قوای مسلح افغانستان به روز شنبه در کابل گفت: ارودی افغانستان هم در بخش هوایی و هم در بخش زمینی با کمبود وسایل نظامی روبرو می باشد.
اما وی اطمینان می دهد که این مشکل به زودی مرفوع می گردد:

« برنامه های که از سوی کشور های دوست بخاطر ساخت ارودی افغانستان پلان شده است تا سال 2014و در بخش هوایی الی سال 2018ادامه دارد، وسایلی که در شرایط فعلی برای ما نیاز است قسماً در اختیار داریم و تا سال 2014مکمل اکمال می گردد. »

لوی درستیز قوای مسلح افغانستان این مطلب را در مراسم فراغت افسران جوان در مرکز تعلیمی نظامی کابل بیان کرد. آقای کریمی گفت، آنان در بخش های لوجستیکی، وسایل زرهی، قوت های هوایی و وسایل شناسایی ماین های کنار سرک با مشکلات روبرو هستند.

در چند سال گذشته اردوی افغانستان به کمک جامعه جهانی با برخی وسایل و تجهیزات پیشرفته مجهز گردیده است. به گفته مقامات وزارت دفاع، نیرو های اردوی ملی با استفاده از این وسایل و تجهیزات پیشرفته اکنون بیشتر عملیات ها را به گونهء مستقلانه انجام می دهند.

اما به گفته آقای کریمی با وجود این همه تلاش ها برخی افراد به داخل اردوی ملی رخنه کرده و قصد تخریب این اردو را داشتند. باز هم شیر محمد کریمی در مورد گفت:

« دشمنان وطن ما طبیعی است که از هیچ چیز صرفه نمی کند، حتی نفر را دستگیر کردیم که به لباس ارودی ملی خود را چهره کرده ولی کسی دیگر بوده ما استخبارات و ضد استخبارات داریم. »

اما وی مشخص نساخت که این افراد از سوی کی و از کجا مجبور به انجام این کار ساخته شده بودند. پیش از این نیز گزارش های وجود داشته اند که تعداد از مخالفین به داخل ارگان های پولیس و اردو رخنه کرده و با استفاده از یونیفورم نظامی همکاران شان را هدف قرار داده اند.

با توجه به این مشکلات، مردم نگران اند که ممکن پس از خروج نیرو های خارجی از افغانستان، تعداد مخالفین در ارگان های امنیتی افزایش یافته و مشکلات امنیتی بیشتر گردد.


جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG