لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۰

صدیقی: مرگ نصیر الدین یک ضربهء محکم بر شبکهء حقانی


جلال الدین حقانی موسس شبکهء حقانی
جلال الدین حقانی موسس شبکهء حقانی
کشته شدن یک عضو ارشد شبکه حقانی در پاکستان نمایانگر ادامهء حضور شورشیان و موجودیت پناه گاه های آنها در این کشور است .
این را سخنگوی وزارت داخله افغانستان به رادیو آزادی بیان کرده، گفت که مرگ نصیر الدین حقانی ضربه محکم بر شبکه حقانی است.
صدیقی صدیقی گفت که نصیر الدین حقانی نقش برجسته یی در این شبکه داشت.
"در این شکی نیست که کشته شدن نصیر الدین حقانی یکی از اعضای ارشد و برجسته شبکه حقانی بالای این گروه تروریستی که شامل فهرست شبکه های تروریستی است می تواند تاثیر داشته باشد .
نصیر الدین حقانی کسی است که مسوولیت بخش مالی شبکه حقانی را به دوش داشت."

وی افزود که شبکه حقانی در بسیاری از حملات در افغانستان دخیل است .
آقای صدیقی به عنوان مثال از حمله بر هوتل انترکانتینتال در کابل اشاره کرد که به گفته او از سوی این شبکه طرح ریزی شده بود .
به اساس گزارش ها نصیر الدین حقانی شام یکشنبه گذشته از سوی افراد مسلح ناشناس موترسایکل سوار در منطقه باره کاو اسلام آباد کشته شد .
پس از کشته شدن اسامه بن لادن رهبر پیشین شبکه القاعده در عملیات نیرو های خاص امریکا در منطقهء ایبت آباد اسلام آباد این دومین چهره برجسته یی شورشیان است که پایتخت پاکستان از بین می رود .
سخنگوی وزارت داخله افغانستان یک بار دیگر تاکید کرد که با تروریزم باید در آن سوی سرحد این کشور در قلمرو پاکستان به طور جدی مبارزه شود.
" ما همیشه خواهان اقداماتی بوده ایم از طرف کشور های منطقه به خصوص پاکستان که در امر مبارزه با تروریزم از خود جدیت نشان بدهند و اقداماتی را روی دست بگیرند که مخالفین ، تروریست ها و شبکه های تروریستی مثل حقانی ، القاعده و طالبان دیگر پناه گاه های امن در پاکستان نداشته باشند و این امر بدون شک برای امنیت افغانستان ، منطقه و جهان یک موضوع اساسی است ."

صدیق صدیقی افزود که موجودیت شبکه ها و گروه های تروریستی در خاک پاکستان از علت های عمده بی ثباتی و نا امنی در افغانستان است .
وی کشتن شدن سران و اعضای برجسته این شبکه ها را در سرکوبی گروه های شورشی یک پیشرفت خواند .
مقام های پاکستانی در گذشته گفته اند که این کشور خود قربانی تروریزم است و مبارزه آنها با این پدیده ادامه دارد .
طالبان مسلح کشته شدن نصیر الدین حقانی را محکوم کرده و در اعلامیه یی می گویند که مرگ وی تاثیری بر فعالیت و حملات مخالفین مسلح در افغانستان بر جای نخواهد گذاشت.
XS
SM
MD
LG