لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۴

در جهان در هر 6 ثانیه یک تن در اثر مریضی شکر هلاک می شود


ارقام ارایه شده توسط فدراسیون بین المللی مریضی شکر نشان می دهد که هر شش ثانیه یک تن در اثر مریضی شکر هلاک می شود و حدود 382 ملیون تن در جهان به بیماری شکر مبتلا اند، در حالیکه در سال 2009 رقم افراد مبتلا به مریضی شکر 285 ملیون تن در جهان بوده است.

فدراسیون بین المللی مریضی شکر که از حمایت افراد مشهور مانند جیمی الیور (Jamie Oliver) و اعضای فامیل باب مارلی برخوردار است، می خواهد آگاهی عامه را در مورد این مرض افزایش دهد.

در دوسال گذشته مریضی شکر 4.4 درصد در جهان افزایش یافته است و انتظار می رود تا سال 2035 میلادی تعداد مبتلایان به این مریضی 55 درصد افزایش یافته به 592 ملیون تن در جهان برسد. با وصف تغییرات چشمگیر در عرصه ارایهء خدمات صحی، در اکثر کشورها دلیل اساسی افزایش بیماری شکر تغذیهء نادرست و شیوه زنده گی غیر متحرک انسان ها بوده است.

لیونور گواریکوتا (Leonor Guariguata) یک اپیدمی لوژیست نهاد دیابیتیس اطلس می گوید، مریضی شکر به مثابهء یک دشواری عمده باقی مانده و خیلی بیشتر از تخمین های موجود در حال افزایش است.

مریضی شکر در اثر کاهش و عدم موجودیت مادهء انسولین بوجود می آید که بدن انسان از آن برای تبدیل شکر به انرژی نیاز دارد.

اکثر واقعات مریضی شکر در افراد بین سنین 40 تا 55 سال دیده می شود. در اثر بیمارش شکر سالانه حدود یک ملیون اعضای بدن قطع شده، 500 هزار گرده از کار می افتد و 1.5 ملیون تن بینایی چشم هایشان را از دست می دهند.


مصارف سالانه در بخش مریضی شکر به یک بار سنگین بر شانهء حکومت ها در جهان مبدل شده است. فدراسیون بین المللی مریضی شکر می گوید، سالانه در جهان حدود 548 ملیارد دالر صرف مصارف مربوط به مریضی شکر می شود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:00 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG