لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۱

یک پرواز خارجی برای اولین بار از میدان هوایی هرات صورت گرفت


برای نخستین بار پرواز های بین المللی از میدان هوایی هرات به سوی دهلی نو پایتخت هندوستان انجام یافت.

مقامات محلی ولایت هرات اطمینان می دهند که تا یک ماه دیگر پرواز های مستقیم از این ولایت به سوی دُبی نیز صورت می گیرند.

از چند سال به این طرف بحث پرواز های بین المللی از ولایت هرات به کشور های مختلف خارجی مطرح بوده است ولی این موضوع به دلایل مختلف انجام نمی یافت.

سید فضل الله وحیدی والی هرات عمده ترین دلایل کندی کار این موضوع را کار شکنی بعضی از مقامات مرکزی و موجودیت فساد گسترده اداری در بعضی از وزارت خانه ها دانست.

والی هرات اطمینان می دهد که تا یک ماه دیگر پرواز های مستقیم هرات به سوی شهر دبی امارات متحده عربی آغاز خواهد شد:

« ما تلاش های زیادی را انجام دادیم که پرواز های بین المللی از هرات باید زود تر صورت می گرفت، ولی نتیجه را بدنبال نداشت.
عمده ترین دلایلی که کار این موضوع را به کندی مواجه کرد این است که هنوز هم در ادارات دولتی ما فساد حاکم است و زارات ها باید این کار را به زودی می کردند.
متاسفانه در اینجا بعضی ها مفاد شخصی خود را به مفاد عمومی ترجیح می دهند ولی حق جای خود را می گیرد و امروز خواست مردم هرات، خواست مریضان بیچاره و خواست تجار هرات را خداوند قبول کرد و امروز این افتخار را به ما داد که اولین پرواز از هرات به جانب دهلی برود.
این موضوع به خاطر اینکه هنوز هم متاسفانه در ادارت ما فساد اداری وجود دارد کار پرواز ها از هرات به کشور های خارجی را به تعویق انداخت.»


اوهمچنان گفت که این برنامه می تواند مشکلات هزاران باشنده هرات را به بیرون از افغانستان به ویژه هندوستان برطرف سازد.

باشنده گان هرات می گویند، موجودیت پرواز های بین المللی از این ولایت به کشور های خارجی تاثیرات بزرگ روی اقتصاد مردم دارد.

دو تن از باشنده های هرات در مورد چنین گفتند:

« از اینکه حالا می توانم مستقیم از هرات به سوی دهلی سفر کنم خیلی خوشحال هستم، این موضوع سهولت های زیادی را به باشنده گان هرات ایجاد می کند.
دیگرما به خاطر سفر به هندوستان به سوی کابل و هوتل ها سرگردان نخواهیم شد و این مساله به اقتصاد ما کمک بزرگی می کند.»


« این موضوع از ابعاد گوناگون به هرات و مردم این ولایت کمک می کند تا ما بتوانیم از طریق پرواز های بین المللی به هرات، آبدات تاریخی خود را به اتباع کشور های خارجی معرفی کنیم و این موضوع می تواند عواید زیادی را به حساب دولت برساند و زمینه را برای بازسازی ساحات باستانی این ولایت هموار سازد.»

عبدالقدوس صافی رییس شرکت هوایی صافی از خدمات لازم به صورت معیاری به مسافران اطمینان داد.
او گفت، شرکت هوایی صافی برنامه کاری خود را مطابق به سیستم هوانوردی جهان برابر ساخته و هیچ گونه تقاضای که خلاف این سیستم باشد، پذیرفته نخواهد شد.

در حال حاضر شرکت صافی یگانه شرکت هوایی در افغانستان است که هفته یک مرتبه مسافران را از میدان هوایی هرات به سوی دهلی نو پایتخت هندوستان انتقال می دهد.

گفته می شود که میدان هوایی هرات در حال حاضر دارای خط پرواز استندرد به طول سه و نیم کیلومتر می باشد.

میدان هوایی هرات در مربوطات ولسوالی گذره و در پهلوی مقر نیرو های آیساف موقعیت دارد.

با آن که هم اکنون این منطقه از امنیت خوب برخوردار بوده، ولی در چند سال گذشته مخالفان مسلح دولت در ولسوالی گذره بار ها این محل را مورد حملات راکتی قرار داده اند.

شاه پورصابر، هرات
XS
SM
MD
LG