لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۴

«فرصت دیگری برای جلب سرمایه گذاری در افغانستان»


آرشیف
آرشیف
بیشتر موضوعات روزنامه های چاپ امروز کابل به مساله کنفرانس بین المللی دو روزه تجارت بین افغانستان و هند اختصاص یافته اند.


ویسا
روزنامه غیر دولتی ویسا در صفحه نخست اش با عنوان درشت نگاشته است، کشور هند میزبان کنفرانس بین المللی سرمایه گذاری در ارتباط به افغانستان است.

روزنامه در ادامهء مطلب نوشته است، در این کنفرانس از کشورهای مختلف به تعداد ۲۵۰ تجار اشتراک می کنند، هیات افغانی به اشتراک کننده های کنفرانس چانس های موجود سرمایه گذاری در افغانستان را واضح خواهد ساخت.

روزنامه به نقل از خان جان الکوزی معاون اتاق های تجارت و صنایع افغانستان می نگارد که این گونه کنفرانس ها می تواند باعث رشد و انکشاف سرمایه گذاری، تجارت در این کشور گردد.


انیس
روزنامه دولتی انیس تحت عنوان: "فرصت دیگر برای جلب سرمایه گذاری در افغانستان" مطلبی را منتشر کرده که در قسمتی از آن آمده است، در شرایط کنونی برگزاری این گونه کنفرانس ها زمینه خوب رشد اقتصادی را در افغانستان مساعد می سازد.


هیواد
روزنامه دولتی هیواد هم روی همین مساله تصبره کرده و نوشته است که این کنفرانس سبب تشویق سرمایه گذاری در این کشور خواهد شد.

به نوشته روزنامه هرچند افغانستان از لحاظ موقعیت جغرافیوی کشور محاط به خشکه است و مانند یک دشت خالی می ماند اما در زیر زمین این کشور به ارزش میلیارد ها دالر معادن نهفته است.

به گفته روزنامه هم اکنون فرصت خوب سرمایه گذاری در این بخش موجود است و باید سرمایه گذاران خارجی برای این کار تشویق شوند.


محور
روزنامه غیر دولتی محور در سرمقاله خود می نویسد، حالا افغانستان از محدوده منطقوی خارج خواهد شد و در جهان که به قریه مشترک نامیده شده است، برای ثبات جایگاه خود قدم بر می دارد.

به باور نویسنده تلاش های کوچک در مورد انکشاف اقتصادی افغانستان می تواند سودمند باشد و روابط حسنه بر علاوه کشورهای منطقه با جهان هم می تواند در راستای تضمین با ثباتی اقتصاد این کشور کمک کند.


دنیا
روزنامه غیر دولتی دنیا در سرمقاله خود سوال می کند، چقدر روابط هند با افغانستان در حفظ ثبات منطقه موثر است؟

نویسنده می افزاید، این واضح است که هند در منطقه اولین حمایت کننده برای تامین حفظ ثبات در افغانستان است چرا که هند مثل افغانستان تحت تهدید تروریزم قرار دارد.

به باور نویسنده تقویه روابط با هند به نفع افغانستان است.


حمیرا الکوزی
XS
SM
MD
LG