لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۲

همدرد: کمپاین محو خشونت جنسی در 9 ولایت افغانستان راه اندازی شده است


کمیشنر سازمان ملل متحد در امور پناهندگان کمپاین محو خشونت جنسی را برای آگاهی مهاجران،عودت کننده گان و بی جاشد گان افغان در 9 ولایت شمال و شمال شرق افغانستان، به راه انداخته است.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می گوید، کمپاین محو خشونت جنسی را به هدف تقویت و بلند بردن سطح آگاهی عامه به شمول مهاجران، عودت کننده گان و بی جاشده گان سر از روز دوشنبه در افغانستان به راه انداخته است.

این کمپاین در 9 ولایت شمال و شمال شرق افغانستان تحت شعار جهانی امسال ملل متحد " مصونیت در مکاتب" برگزار می شود.

فهیم همدرد سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در شمال افغانستان گفت، در کمپاین محو خشونت جنسی در مورد حقوق زنان از دیدگاه اسلام، ازدواج های قبل از وقت و در مورد چگونگی ایجاد یک فضای امن آموزش در مکاتب بحث صورت می گیرد.

کمپاین محو خشونت جنسی در هماهنگی نزدیک با ریاست های مهاجرین و عودت کنندگان، امور زنان، معارف و موسسات ملی و بین المللی مانند کمسیون مستقل حقوق بشر و مرکز تعاون افغانستان، راه اندازی می شود.

فهیم همدرد گفت که کمپاین از روز 25 نوامبر که روز محو خشونت علیه زنان است تا 16 روز بعد که روز حقوق بشر می باشد، ادامه می یابد.

این کمپاین در حالی برگزار می شود که افزایش خشونت علیه زنان در شمال افغانستان باعث نگرانی مسوولان کمیسیون حقوق بشر در این زون شده است و آنان می گویند که تنها در چهار ولایت شمال این کشور نسبت به سال قبل 60 درصد خشونت علیه زنان افزایش یافته است.

سخنگوی کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در شمال افغانستان گفت، در این کمپاین گروه ها در مناطق دور دست نزد مردمانی می روند که نیاز توضیح به آنها دیده می شود.

در این کمپاین، 9 جلسه برای بلند بردن سطح آگاهی شاگردان مکاتب، عودت کننده ها و بی جا شدگان داخلی و مردمان محل برگزار می شوند.
XS
SM
MD
LG