لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۶

بررسی چگونگی انتقال به موقع سربازان مجروح افغان از میدان جنگ


همزمان با افزایش شکایات از عدم انتقال به موقع سربازان که در میدان جنگ زخمی می شوند، وزارت دفاع تلاش دارد تا جهت رسیده گی به این مشکلات راه های حل را جستجو نماید.

مسوولان بخش صحیه این وزارت، راه اندازی سیمیناری دو روزه را بخشی از تلاش های آنان به هدف بلند بردن عرضه، خدمات بهتر صحی در کشور میخوانند.

جنرال شیرشاه احمدی رئیس ارکان بخش قوماندانی صحیه این وزارت گفت که با تصمیم سریع و آگاهی دقیق میتوان در هنگام ضرورت زخمی ها را از میدان های جنگ مسوولانه انتقال داد:

« هر سرباز را ما تعلیمات چهار روزه میدهیم تا بتوانند چطور خود و یا دوستان دیگر خود را کمک نمایند. قبلاً تخلیه قسمی بود که یک موتر زخمی ها را انتقال میداد اما ما حالا می خواهیم که این تخلیه را استندرد بسازیم، در حال حاضر 65 تا 70 درصد انتقال زخمیان از طریق زمینی صورت می گیرد و ما تلاش داریم که گراف تلفاتی که موجود است آنرا کاهش دهیم. »

مسوولان بخش صحیه وزارت دفاع ملی می گویند که این یازدهمین نشست مشورتی است که به روز سه شنبه به همکاری مسوولان وزارت داخله، ریاست عمومی امنیت ملی و کارکنان صحی دایر شده شده است.

مشکلات در انتقال موثر و به موقع سربازان که در جنگ با مخالفین مسلح دولت مجروح می گردند از نگرانی های عمده نیروهای امنیتی می باشد.

این نیروها چندین بار در صحبت با رادیو آزادی شکایت کرده اند که به هنگام مجروحیت در جنگ با مخالفین مسلح در وقت مناسب به شفاخانه انتقال داده نمی شوند.

بر اساس معلومات مسوولان امنیتی در یازده سال گذشته نیروهای کمک به امنیت مسوولیت انتقال سربازان زخمی افغان را از میدان های جنگ بر عهده داشت که این روند پس از انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای امنیتی افغان سپرده شد.

جنرال متیسن مشاور نیروهای آیساف در افغانستان که در این نشست حضورداشت، موضوع انتقال مجروحین جنگی را خیلی مهم خوانده به ادامه کمک های این نیروها تاکید کرد:
« شرکت ما در این نشست بیانگر تعهد همکاری های دوجانبه بین ما است و ما هم از جانب خود تعهد می کنیم که به همکاری و کمک های خود در این زمینه ادامه میدهیم. »

به اساس گزارش ها پس از گرفتن مسوولیت های امنیتی توسط نیروهای افغان از سربازان خارجی تلفات نیروهای امنیتی افغان در جنگ با مخالفین مسلح افزایش یافته است.

ارقامی که از سوی مسوولان وزارت داخله ارایه شده است، روزانه بین ده تا بیست پولیس در ولایات مختلف افغانستان کشته و ده ها تن دیگر زخمی می شوند.

به همین ترتیب یک تعداد از سربازان اردو و نیروهای امنیت ملی نیز در جنگ با مخالفین کشته و زخمی می شوند.


ویدا بره کی
XS
SM
MD
LG