لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۴

وزارت زراعت تلاش می کند افراد مسلکی را به کار بگمارد


محمد آصف رحیمی وزیر زراعت و مالداری افغانستان
محمد آصف رحیمی وزیر زراعت و مالداری افغانستان
بلند بردن عرضه خدمات، مساعد ساختن زمینه اشتغال، مصونیت غذایی برای مردم و بلند بردن اقتصاد دهاقین از جمله برنامه های اند که وزارت زراعت و مالداری از طریق برنامه "ارتقای ظرفیت برای نتایج" عملی می سازد.

محمد آصف رحیمی وزیر زراعت و مالداری به روز چهارشنبه هنگام امضای تفاهم نامه با وزارت مالیه و کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفت که تطبیق برنامه ارتقای ظرفیت در رشد اقتصادی کشور نقش مهم دارد.

آقای رحیمی همچنان گفت که تلاش می نمایند تا افراد مسلکی را به کار بگمارد و کارمندان قبلی این وزارت را تحت آموزش های مسلکی قرار دهد:
محمد آصف رحیمی وزیر زراعت و مالداری می گوید:
« شدیداً تلاش می نمایم تا افراد شایسته به این وزارت بیاید، افراد خود ما توانمندتر شوند سیستم و تشکیلات ما بهتر شود عرضه خدمات ما فوق العاده شود، تا اینکه در افغانستان تورید بلند برود مصونیت غذایی به وجود بیاید، صادرات ما بهتر شود اقتصاد دهاقین ما بهتر شود، و باعث ایجاد اشتغال شود. »

به گفته وزیر زراعت و مالداری، به اساس این تفاهم نامه 331 کارمند جدید را در پست های کلیدی این وزارت استخدام می نماید.

حضرت عمر زاخیل وال وزیر مالیه که در همین نشست حضور داشت گفت که ارزش مجموعی این برنامه 350 میلیون دالر می باشد که سی میلیون آن را اکنون بانک جهانی وعده کرده است.

به گفته وی بودجه این برنامه از کمک مالی بانک جهانی از طریق بودجه ملی کشور تمویل و در ظرف 5 سال آینده پرداخته می شود.

به گفته آقای زاخیل وال، تمام وزارت ها به استثنای وزارت های امنیتی می توانند از این برنامه مستفید شوند.

در همین حال احمد مشاهد رییس کمیسیون اصلاحات اداری می گوید، برنامه ارتقای ظرفیت برای نتایج توسط مقامات وزارت مالیه و کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی نظارت می گردد:
احمد مشاهد رییس کمیسیون اصلاحات اداری می گوید:
« کیسیون اصلاحات اداری و وزارت مالیه به همکاری بانک جهانی پروگرام جدید را دیزاین کرده اند که این پروگرام فقط در صورتی ادارات را می تواند حمایت بکند که آنها یک سلسله نتایج را تعهد نمایند اگر این نتایج نرسد هم اداره به صورت کل و هم پرسونل که از این امتیازات استفاده می کنند آن امتیازات از آنها دوباره گرفته می شود. »

آقای مشاهد همچنان گفت که در جریان ارزیابی اگر وزارت ها این برنامه را به گونه درست عملی نکردند امتیازات مالی از آنها دوباره اخذ خواهد شد.

به گفته مقامات وزارت مالیه، تطبیق برنامه "ارتقای ظرفیت برای نتایج" باعث کاهش فساد اداری در وزارت ها نیز می گردد.

به اساس معلومات کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی هدف از تطبیق این برنامه بلند بردن ظرفیت کاری کارمندان ادارات دولتی می باشد.

فرشته ندا
XS
SM
MD
LG