لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۴

یک زن جوان در هرات قربانی خشونت های خانوادگی شد


به اثر خشونت های خانواده گی یک زن جوان در ولایت هرات جان داده و جسد آن به خاطر روشنایی بیشتر قضیه به بخش طب عدلی شفاخانه حوزه وی هرات انتقال داده شده است.

مسئولان شفاخانه حوزه وی هرات می گویند، تحقیقات ابتدایی نشان داده است که این زن به وسیله ریسمان خفه شده ولی مسئولان پولیس در این ولایت شوهر و پدر شوهرش را بازداشت کرده اند.

گزارشات اولیه می رسانند که این زن جوان به خاطر آنچه خشونت های خانواده گی عنوان می شود خود را حلق آویز کرده است، اما ریاست څارنوالی هرات نمی پذیرد که این زن دست به خودکشی زده باشد.

مرگ این زن جوان شک و شبهه های فراوان را به وجود آورده به حدی که اقارب نزدیک آن ادعا می کنند که شوهرش به همکاری پدر خود او را از بین برده است.

نور ابراهیم برادر سعیده زن بیست ساله که گفته می شود به وسیله ریسمان خفه شده است نمی پذیرد که خواهرش اقدام به خود کشی کرده باشد.

محمد رفیق شیرزی مسئول مطبوعاتی شفاخانه حوزه وی هرات به رادیو آزدی گفت، علایم نشان می دهد که این خانم جوان توسط ریسمان خفه شده است.

آقای شیرزی گفت، مسوولان طب عدلی تحقیقات شان را به خاطر روشنایی بیشتر این قضیه آغاز کرده اند.

از سوی هم گل احمد رامش څارنوال شهری څارنوالی استیناف ولایت هرات می گوید، تحقیقات اولیه نشان می دهد که این زن جوان از سوی کدام فرد به قتل رسیده و سپس حلق آویز شده باشد.

عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت هرات می گوید، نیرو های امنیتی شوهر و پدرشوهر این خانم را بازداشت کرده اند.

سعیده خانم که قربانی خشونت های خانواده گی در هرات شده است، دارای دو طفل می باشد.

این زن جوان سه سال پیش با یک انجنیر که در یکی ازموسسات غیر دولتی کار می کند ازدواج کرده بود.

به اساس اطلاعات بدست آمده، شوهر سعیده قبل از این با یک زن دیگر ازدواج کرده و یک طفل نیز از آن دارد.

او بنابر مشکلات مختلف خانواده گی زن اول خود را طلاق داده و سه سال است که با سعیده زنده گی می کرد.

این موضوع در حالی مطرح می شود که تا چند روز قبل مسوولان ریاست امور زنان از کاهش خشونت علیه زنان در این ولایت سخن می گفتند.

اما مقامات کمیسیون حقوق بشر در غرب افغانستان همچنان تاکید دارند که روند خشونت علیه زنان در مناطق دور دست این ولایت همچنان ادامه دارد.

شاه پور صابر، هرات
XS
SM
MD
LG