لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۴

راسموسن: برای حضور در افغانستان به یک چهارچوب قانونی نیاز است


اندرس فاگ رسموسن سرمنشی پیمان ناتو
اندرس فاگ رسموسن سرمنشی پیمان ناتو
اندرس فاگ رسموسن سرمنشی پیمان ناتو می گوید، در اجلاس وزرای خارجهء کشورهای ناتو که در بروکسل تدویر شد، روی موضوعات عمده به شمول مسایل مربوط به آیندهء افغانستان صحبت های مفصل صورت گرفت.

اندرس فاگ رسموسن سرمنشی پیمان ناتو همچنان از ضرورت موجودیت یک چهارچوب قانونی برای حضور قوای ناتو بعد از سال 2014 در افغانستان سخن گفته، ابراز داشت، به زودی به همچو چهارچوب قانونی نیاز خواهد بود.

اندرس فاگ رسموسن می گوید:
"ما درمورد ماموریت آموزشی نیروهای افغان بعد از سال 2014 صحبت کردیم که به یک چهارچوب قانونی نیاز است و قدم کلیدی این چهارچوب امضای موافقتنامه امنیتی است. این چهارچوب موقف نیروهای مارا در افغانستان بعد از سال 2014 واضح خواهد ساخت و ما این را به وزرای افغانستان که دراین جلسه حضور دارند واضح ساخته ایم که ما به یک وضاحت قانوی نیاز داریم تا بتوانیم برای آینده پلان هایی را طرح نماییم و افغان ها نیز به یک اطمینان در مورد امنیت آینده شان ضرورت دارند. ما به زودی خواهان این چهارچوب قانونی هستیم. ما همچنان مساله تمویل نیروهای افغان را بعد از سال 2014 مورد بحث قرار دادیم که این تمویل باید مثمر، سازنده و شفاف باشد."

قابل تذکر است که قبل از ظهر امروز، مقامات شورای ناتو- روسیه نیز جلسه کرده، درمورد حالات افغانستان و همکاری های مشترک در امور افغانستان بحث های داشتند.

براساس گزارش خبرنگار رادیو آزادی در بروکسل مقامات ناتو و روسیه در مورد مبارزهء مشترک برضد تروریزم و خنثی سازی ماین ها در افغانستان و همچنان مبارزه برضد مواد مخدر درافغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

خبرنگار رادیو آزادی گزارش داده است که دراین ملاقات، روسیه وعدهء همکاری را با ناتو را مخصوصاً در بخش انتقال تجهیزات این پیمان از طریق خاک روسیه به خارج از افغانستان داد که مورد استقبال اعضای پیمان ناتو قرار گرفته است.
XS
SM
MD
LG