لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۵

«برای وسایل مخابراتی اردوی افغان، پول اضافی پرداخته شده است»


وزارت دفاع امریکا برای تجهیز وسایل مخابراتی اردوی ملی افغان، میلیون ها دالر پول اضافی پرداخته است.

بر اساس گزارش اداره عمومی تفتیش وزارت دفاع امریکا، قرارداد کننده های اردوی این کشور برای تجهیزات وسایل مخابراتی نیرو های اردو ملی افغان، ارایه فهرست پرزه جات و مزد اضافی برای هر قلم از وسایل مخابراتی، پول اضافی پرداخته اند.

ادارهء عمومی تفتیش وزارت دفاع امریکا در دو گزارش که به نشر رسانده گفته است، این قرارداد کننده های اردو برای تجهیز نیرو های افغان به شرکت جهانی تدارک کنندهء وسایل مخابراتی اردو بنام داترون چندین میلیون دالر پول اضافی پرداخته اند.

در گزارش ادارهء تفتیش وزارت دفاع که دیروز به نشر رسید، گفته شده است، به خاطر اینکه ماموران قرارداد کننده طرزالعمل های فدرال را دنبال نکرده تا قمیت این اقلام مخابراتی را معین سازند، به شرکت داترون 3 ملیون و 3 صد هزار دالر پول اضافی پرداخته شده است.

این گزارش بر اساس بررسی 127 قلم قرارداد های تجهیزات مخابراتی به ارزش 321 میلیون و 500 هزار دالر با شرکت داترون، تهیه شده است.

در گزارش آمده است که بر بیش از مناصفهء اقلام فروشی که از سوی ادارهء تفتیش وزارت دفاع بررسی شده، اضافه از آنچه که ارزش داشتند، مصرف شده است. دلیل آن ضعف رسیده گی درست ماموران قراردادی بوده است.

در گزارشی که در ماه جون امسال از سوی اداره تفتیش وزارت دفاع امریکا به نشر رسیده بود، از اضافه پرداخت 138 میلیون دالر در قرارداد های قبلی که به ارزش 321 میلیون و 500 هزار دالرعقد شده بود، پرده برداشته شده است. در آن زمان پول اضافی به خاطر فهرست پرزه جات و مزد اضافی، پرداخته شده بود.

گزارش اداره تفتیش وزارت دفاع امریکا می نویسد، قراردادی ها اکنون 133 میلیون دالر اضافی را برای تجهیز وسایل مخابراتی نیرو های امنیتی افغان پیشنهاد کرده اند که نسبت به آنچه که آنها تقاضا کرده بودند، اضافه است.

وزارت دفاع امریکا هر سال میلیارد ها دالر را در قرارداد ها، جنگ ها و بازسازی مناطق جهان به مصرف می رساند و ماموران قرارداد کننده در مورد جدول زمانی مناسب روی ضایعات و تقلب در آن، تمرکز دارند.

شرکت داترون یگانه شرکت قراردادی برای وزارت دفاع امریکا نیست که به آنها پول اضافی پرداخته شده است.

قبل از این ادارهء لوژستیک وزارت دفاع امریکا برای کمپنی بوینگ دومین شرکت قراردادی این وزارت پول اضافی پرداخته و شرکت یوناتید تکنالوژی کواپریشن نیز از جمله شرکت های اند که وزارت دفاع به آنها پول اضافی پرداخته است.
XS
SM
MD
LG