لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۲

رهبران اپوزسیون با یانکووییچ رییس جمهور اوکرایین ملاقات کردند


رهبران اپوزسیون حکومت اوکرایین ارسینی یاتسینوک رهبر حزب "پدر وطن"، ویتالی کلیپچکو قهرمان سابق سنگین وزن بوکس جهان، رهبر حزب (Punch) و الک تانیبوک (Oleh Tyahnybok) رهبر حزب ملی گرای اوکرایین، در میدان آزادی شهر کیف که هستهء تظاهرات به شمار می رود، اعلان کردند که برای حل بحران موجود در آن کشور با ویکتوریانوکوویچ رییس جمهور آن کشور ملاقات خواهند کرد.

رهبران اپوزسیون گفته اند که تقاضای تظاهر کننده گان را به ویکتوریانوکوویچ رییس جمهور اوکرایین خواهند رسانید.

ارسینی یاتسینوک رهبر حزب "پدر وطن" روز جمعه گفت که در "میز مدور" اشتراک می کند که توسط لیونید کرافچک (Leonid Kravchuk) رییس جمهور سابق اوکرایین سازماندهی شده است.

تظاهرات در اوکرایین زمانی آغاز شد که ویکتوریانکوییچ رییس جمهور آن کشور قرارداد همکاری با اتحادیهء اروپا را امضا نکرد.

در حالیکه یک گروهء کوچک طرفدار رییس جمهور ویکتوریانوکووییچ در "میدان قانون اساسی" گرد آمده بودند، امروز تظاهر کننده گان طرفدار امضای قرارداد همکاری با اتحادیهء اروپا به تقویت صفوف شان و موانع ایجاد شده در میدان آزادی پرداختند.
هردو جانب برای رهپیمایی های بزرگ آماده گی می گیرند.

روز پنجشنبه سرگی آزاروف (Serhiy Arbuzov) معاون صدراعظم اوکرایین با مقامات اتحادیهء اروپا در بروکسل ملاقات کرد.

استیفان فیولی (Stefan Fuele) کمشنر توسعهء اتحادیهء اروپا با اشاره به مذاکرات انجام شده با هیات اوکرایین و ابراز اینکه اتحادیهء اروپا آمادهء پیشنهاد کمک های بیشتر به اوکرایین است، می گوید:
"ما ارقام مشخص را مورد بحث قرار نداده ایم. نخست لازم است در مورد احتیاجات جانب اوکرایین بحث شود، اینکه براساس قرار داد تعهدات چیست، در کدام جدول زمانی انجام شود و چطور می توان حمایت ما را با این پروسه متصل ساخت؟"

در هفتهء که گذشت یانکوویچ با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه ملاقات کرد تا آنچه را که توسط مقامات اوکرایین بزرگترین قرارداد همکاری خوانده شده است، مورد بحث قرار دهد.

رینات اخمیتوف (Rinat Akhmetov) ثروتمندترین مرد اوکرایین نیز روز جمعه میز مدور را برای بحث در مورد آیندهء اوکرایین پیشنهاد کرده، خشونت ها را غیر قابل تحمل خوانده است.

حکومت اوکرایین که در کرانهء ورشکستگی قرار دارد، ملیارد ها دالر مقروض است.

روسیه می خواهد تا اوکرایین به اتحادیهء گمرکات که توسط روسیه رهبری می شود و کشورهای بلاروس و قزاقستان عضو آن اند، بپیوند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:35 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG