لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۷

«اوکراین اتحادیه اروپا را بهتر خواهد ساخت و اروپا اوکراین را»


جان مککین
جان مککین
در حالی که تظاهرات ضد حکومتی در کییف مرکز اوکراین ادامه دارد، حدود 200 هزار مظاهره کننده دیروز در میدان استقلال در کییف گردهم آمده، اعتراض شانرا علیه ابا ورزی رییس جمهور ویکتور یانوکویچ از امضای موافقتنامه همکاری با اتحادیه اروپا، ابراز داشتند.

جان مککین که برای حمایت از تظاهر کننده گان به اوکراین رفته است خطاب به آنها گفت، اوکراین اتحادیه اروپا را بهتر خواهد ساخت و این اتحادیه اوکراین را.

مککین به تظاهر کننده گان که با شور و هلهله به سخنان وی گوش می دادند گفت، امریکا با شماست:

« ما به این خاطر اینجا هستیم که پروسه صلح آمیز و اعتراض صلح آمیز شما، برای کشور شما و جهان الهام بخش است. ما برای حمایت از هدف عادلانه شما اینجا هستیم، حق یک اوکراین با حاکمیت برای تصمیم گیری آزاد و مستقل در مورد سرنوشت اش، سرنوشتی را که دنبال آن هستید در اروپا است. »

مککین جمهوریخواه همراه با کریس مورفی دموکرات قبلاً با رهبران اپوزیسیون اوکراین و تظاهر کننده گان دیدن کردند.

تظاهر کننده گان حامی اتحادیه اروپا از چهار هفته به این سو در میدان استقلال کییف تجمع نموده و اعتراض شانرا با عقب نشینی رییس جمهور یانوکویچ از امضای پیمان همکاری ها با اتحادیه اروپا، که از سال ها روی آن مذاکره می شد، ابراز داشته اند.

این تظاهرات به تاریخ 30م ماه نومبر به شکل خشونت آمیز از سوی پولیس سرکوب شد.

جان مککین بعد از این سخنرانی اش در مصاحبه یی با سی ان ان، از امکان تحریمات امریکا بر اوکراین در صورت سرکوبی دوباره خشونت آمیز تظاهرات سخن گفته ابراز داشت:

این مردم امریکا را دوست دارند آنها آزادی را دوست دارند، ما در مورد مداخله نظامی صحبت نمی کنیم، از محاصره نیز صحبت نمی کنیم، ما در صورت ادامه سرکوب ظالمانه این تظاهرات، از تحریمات صحبت می کنیم، چنین چیز به اقدام ما نیاز دارد، امریکا برای همین است.
XS
SM
MD
LG