لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۳

سیمینار "نقش جوانان افغان در انتخابات آینده افغانستان"


مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نقش جوانان در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی را مهم میدانند.

مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات تاکید دارند که جوانان میتوانند با شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی به شفافیت انتخابات کمک نمایند.

یوسف نورستانی رییس این کمیسیون به روز یکشنبه در سیمینار نقش جوانان در انتخابات در کابل گفت جوانان میتوانند در بخش دادن آگاهی به مردم در مورد انتخابات نقش مهم را ایفا کنند.

داکتر نورستانی همچنان می گوید که سهم گیری جوانان در انتخابات آینده می تواند برگزاری یک انتخابات شفاف را در کشور ضمانت کند:
« جوانان در هر بخش با کمیسیون و انتخابات کمک کرده میتوانند همین جوانان هستند که میتوانند به مردم آگاهی بدهند، مردم را تشویق کنند و خود شان هم سهم بگیرند، نقش این ها بسیار مهم است برای ما، جوانان باید نقش خود را به طور درست آن ادا کرده و برای شرکت در انتخابات خود را آماده سازند. »

به گفته مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات آنان در نظر دارند تا سیمینار های مشابه را در بخش آگاهی عامه در هشت ولایت دیگر افغانستان هم راه اندازی نمایند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می گوید جوانان می توانند با سهم گیری شان در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در بخش نظارت از انتخابات نیز کمک بهتر کنند.

این سیمینار ها در حالی برگزار می شوند که برخی از کارشناسان سیاسی نسبت به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه ابراز شک و تردید می کنند.

از سوی دیگر تعدادی از جوانان می گویند آنان می توانند برای برگزاری انتخابات بهتر در کشور کار های موثر را انجام بدهند.

شاه زمان هاشمی و توبا سنگر دو تن از این جوانان:
« جوانان میتوانند در بخش نظارت سهم گرفته و به قوت و انرژی خود روند انتخابات را کنترول نمایند. جوانان می توانند در انتخابات 70 درصد نقش داشته باشند. »
« کوشش من همین است که من به طور داوطلب مردم را به انتخابات دعوت کنم و ارزش انتخابات را به مردم بفهمانم کسانی که از انتخابات دور هستند و در این مورد معلومات ندارند تلاش من همین است که برای آنها در مورد انتخابات معلومات داده و ارزش آنرا برایشان بیان کنم. »


پیش از این نیز کمیسیون مستقل انتخابات بخاطر برگزاری انتخابات شفاف و سراسری در کشور تفاهم نامه های را با شماری از نهاد های مدنی و شورای علمای افغانستان امضا کرده است.

به اساس این تفاهم نامه ها نهاد های مدنی با کمیسیون مستقل انتخابات در بخش نظارت همکاری کرده و مردم را در خصوص اهمیت انتخابات آگاهی می دهند.


جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG