لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۸

سه تن به اتهام تجاوز گروهی در ولایت سرپل دستگیر شدند


مقامات پولیس در ولایت سرپل از دستگیری سه تن به اتهام تجاوز گروهی بالای یک دختر 17 ساله خبر داده اند .

مقامات می گویند که این افراد زمانی دستگیر شده اند که یک شب پیش در قریهء آسیاباد شهر سرپل یک دختر 17 ساله را از خانه اش اختطاف کرده، بعدا" بالایش بطور گروهی تجاوز نموده بودند که به همکاری فامیل دختر شناسایی و دستگیر شده اند.

مل پاسوال عبدالروف تاج قوماندان امنیهء ولایت سرپل به رسانه ها گفت، این افراد شب یکشنبه با دو تن دیگر که برای فعلا" فراری هستند به خانهء امان الله نام در قریهء آسیاباد شهر سرپل هجوم برده و یک دختر 17سالهء آن را اختطاف و بعداً بطوردسته جمعی تجاوز نمود ند که به همکاری فامیل دختر و اهالی قریهء یاد شده شناسایی و توسط پولیس دستگیر گردیده اند که متهمین به جرم شان اعتراف نموده و قضیه تحت تحقیق قرار دارد.

مل پاسوال عبدالروف تاج قوماندان امنیهء ولایت سرپل در این زمینه گفت:
"این ها پنج نفر بودند که ساعت یازده بجهء شب دروازهء امان الله را تک، تک می زنند، دخترک دروازه را باز می کند که بعداً دهن دختر را بسته کرده در یک محل غیر مسکونی برده و بطور گروهی بالای دخترک تجاوز می کنند که بسم الله، ذین الله و اسدالله دستگیر می شوند و دو نفر دیگر شان فراری هستند. پولیس در تعقیب آنهاست."

بی بی شیرین دختر 17 ساله که از سوی 5 تن افراد مورد تجاوز گروهی قرارگرفته است، می گوید افراد دستگیر شده باید از سوی ارگان های عدلی و قضایی به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم شوند .

بی بی شیرین می گوید:
"مرا به زور از ساعت یازده و نیم بجهء شب از خانه کشیدند و تا ساعت یک بجهء شب بالای من تجاوز کردند و باز مرا به روی سرک انداخته رفتند . 4 نفرشان تجاوز کرد و یک نفر دیگر شان مرا کار نگرفت که او شریف نام داشت ."

خواستیم در این مورد نظر رییس امور زنان ولایت سرپل را نیز با خود داشته باشیم، اما خانم نسیمه آرزو حاضر به گفتگو نگردیده، از این قضیه اظهاربی خبری کرد.

در همین حال خانم مغفرت صمیمی رییس سازمان حقوق بشر ولایات جوزجان، سرپل وفاریاب می گوید بعد از اختطاف، انجام اعمال غیر اخلاقی بالای یک دختر خانه خیلی نگران گننده است.

مغفرت صمیمی می گوید:
"همچو قضایا باید جدی گرفته شود. و باید برای این افراد جزای سنگین داده شود."

مسوولان می گویند، پیش از این نیز یک دختر 17 ساله در ولسوالی بلخاب سرپل از سوی استادش مورد تجاوز جنسی قرار داده شده بود.

با اینکه مقامات محلی سرپل از بهیود وضع امنیتی خبر می دهند، در عین حال عدهء زیادی از باشنده گان این ولایت از افزایش اختطاف و تجاوزات جنسی بالای دختران اظهار نگرانی می کنند.


محمد عالم رحمانیار گزارشگر رادیو آزادی در ولایت سرپل
XS
SM
MD
LG