لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۷

کرایهء گروه زنان برای برهم زدن جلسات مخالفان در تاجکستان


از مدت ها به اینسو در کشورهای قرغزستان و ازبکستان حکومت های بر سراقتدار برای برهم زدن جلسات و گرد همایی های مخالفان سیاسی شان از طرق و شیوه های متفاوت استفاده می کنند که استفاده از گروه های زنان که به کرایه گرفته می شوند، یکی از این شیوه ها بوده است.

اینک رهبران اپوزسیون حکومت امام علی رحمان در تاجکستان ادعا می کنند که حکومت برای آوردن فشار بر آنها گروه هایی را به کرایه گرفته، برای برهم زدن جلسات و گرد همایی های آنها استخدام می کند.

این ادعا بعد از آن صورت گرفت که در هفتهء گذشته، ده ها زن اعتراض کننده با سرو صدا یک کنفرانس مطبوعاتی حزب سوسیال دموکرات تاجکستان را برهم زدند.

شک و گمان خبرنگاران در مورد به کرایه گرفتن و استخدام گروه های زنان در تاجکستان زمانی افزایش یافت که در ماه اپریل دو زنی که در تظاهرات در برابر سفارت امریکا در شهر دوشنبه اشتراک داشتند با وصف عکس ها و ویدیوهای موجود، هرنوع اشتراک شان را در آن تظاهرات رد کردند.

گروه زنانی که در تاجکستان برای برهم زدن جلسات مخالفان حکومت استخدام می شوند به نام اوبان (OBON) یا بابا ارمی (Baba Army) یاد می شوند.

اخیراً به تاریخ دهم دسامبر زمانی که رحمت الله ظاهروف (Rahmatullo Zoyirov) رهبر حزب سوسیال دموکرات تاجکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد مسافرتش به اوکرایین و تظاهرات جاری در شهر کیف صحبت می کرد، یک گروه زنان کنفرانس وی را اخلال کرده، رحمت الله ظاهروف و سایر رهبران حزب سوسیال دموکرات تاجکستان را به تلاش بی ثبات ساختن آن کشور و مخالفت غیر قانونی با رییس جمهور امام علی رحمان متهم ساختند.

زنان فریاد می زدند، بگذارید رییس جمهور امام علی رحمان که توسط اکثریت مردم تاجکستان انتخاب شده است، کارهایش را انجام دهد. اما خبرنگاران به زودی چهره های آشنا را در بین زنان تظاهر کننده تشخیص دادند. دو تن آنها همان های بودند که در ماه اپریل در برابر سفارت امریکا در شهر دوشنبه اعتراض می کردند.

رحمت الله ظاهروف رهبر حزب سوسیال دموکرات تاجکستان می گوید، این زن ها احتمالاً با حکومت امام علی رحمان ارتباط داشته، توسط آن ها استخدام شده اند و این مساله را از طریق ارگان های قضایی دنبال خواهد کرد.

در قرغزستان گروپ زنانی که به نام اوبان (OBON) یاد می شوند و با دولت ارتباط دارند، منتقدان حکومت را لت و کوب کرده، با در نظرداشته خدماتی که انجام می دهند از 10 الی 500 دالر امریکایی برایشان پرداخته می شود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:47 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG