لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۲

یانوکویچ: غرب نباید در جنجال های جاری اوکراین مداخله کند


ویکتور یانوکویچ رییس جمهور اوکراین
ویکتور یانوکویچ رییس جمهور اوکراین
ویکتور یانوکویچ رییس جمهور اوکراین از امضای یک توافقنامه با مسکو دفاع نموده و هشدار داده است که غرب نباید در جنجال های جاری اوکراین مداخله کند.

روسیه به روز سه شنبه وعده کمک های 15 میلیارد دالری به اوکراین را داده و گفت، سر از ماه آینده قیمت گاز به اوکراین سه چند کمتر خواهد شد.

رییس جمهور یانوکویچ دیروز در یک کنفرانس خبری در کییف گفت، هدف کمک مسکو این نیست که اوکراین را در اتحادیه گمرکی به رهبری مسکو شامل سازد و جلو عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را بگیرد:

« تناقض بین مسیر جاری اوکراین و شمولیت آن در اتحادیه اروپا وجود ندارد، یعنی ما نه تنها از شمولیت بلکه از روابط اقتصادی هم صحبت می کنیم. من و رییس جمهور پوتین در مورد هیچ شمولیتی صحبت نکرده ایم، نه در اتحادیه اروپا و نه در اتحادیه گمرکی.»

بعد از آن که رییس جمهور یانوکویچ ماه گذشته از امضای توافق نزدیک اوکراین با اتحادیه اروپا خودداری کرد، هزاران نفر در اوکراین در جاده های کییف سرازیر شده و به مظاهره پرداختند.

یانوکویچ دیروز گفت، معامله با روسیه جلو روابط نزدیک اوکراین با اتحادیه اروپا را نمی گیرد ولی وی از سفر مقامات غربی به کشورش برای حمایت از مظاهره کننده گان ابراز نگرانی کرد و گفت: "من کاملاً مخالف کسانی استم که میایند و به ما درست می دهند که چگونه زنده گی کنیم."

از سوی دیگر کاترین اشتون رییس پالیسی خارجی اتحادیه اروپا دیروز گفت، دروازه های این اتحادیه هنوز هم بروی اوکراین باز است.
XS
SM
MD
LG