لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۱

طالبان در ولسوالی شیگل ولایت کنر با مردم درگیر شدند


باشنده گان درهء شلتن ولسوالی شیگل ولایت کنر می گویند، طالبان روز گذشته می خواستند از خانه های آنها بر پوسته های امنیتی حمله کنند که با مخالفت مردم مواجه شده و درگیری های صورت گرفت.

نعمت الله یک باشنده درهء شلتن ولسوالی شیگل که برادرش در جریان این درگیری ها کشته شد به رادیو آزادی گفت، برادرش سرباز اردوی ملی بود و برای رخصتی به خانه آمده بود و هنگامیکه طالبان می خواستند از خانه های آنها برای حملات استفاده کنند، با مخالفت مواجه شدند و در جریان درگیری ها برادرش کشته شد.

نعمت الله می گوید، دو طالب را که در این درگیری کشته شدند به طالبان سپردند و طالبان بعد از آن که این اجساد را بردند، برگشته و چند خانه را در محل به آتش کشیدند.

قوماندان امنیه ولایت کنر مل پاسوال عبدالحبیب سیدخیل که در حال حاضر رهبری عملیات نظامی در چپه دره را به عهده دارد، به رادیو آزدی گفت در این درگیری ها 9 طالب مسلح، سه فرد ملکی و شش نیروی امنیتی افغان کشته شده اند.

به گفته سید خیل، یک پوسته سرحدی در آنجا ایجاد شده و همکاری نیرو های امنیتی با مردم جریان دارد.

والی کنر به منطقه رفته و کمک های هم به آسیب دیده گان صورت گرفته است. به گفته وی، طالبان یک حویلی را که سه خانه در آن موجود بود سوختانده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک اس ام اس فرستاده شده به رادیو آزادی، کشته شدن سه طالب را تایید کرده است و ادعا دارد که هفت سرباز افغان را کشته اند.

دره شلتن جایی است که تا چندی پیش نیرو های افغان در آنجا مستقر نبودند و باشنده گان محلی خواهان مستقر سازی نیرو ها در این منطقه بودند.

چهار روز می شود که پولیس سرحدی در آنجا پوسته های را ایجاد نموده است که طالبان بر آنها حملات را آغاز کرده و با عکس العمل مردم مواجه شدند.
XS
SM
MD
LG