لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۳

لت و کوب یک مشاور هیأت اداری مشرانوجرگه توسط محافظین محمد قسیم فهیم!


پس از انتقاد شماری از نماینده های مردم نسبت به تالاشی تالار جلسات عمومی ولسی جرگه توسط سگ از سوی محافظین معاون اول رییس جمهور، حالا تعدادی از سناتوران ادعا دارند که محافظین مارشال محمد قسیم فهیم یک مشاور هیأت اداری مشرانوجرگه را لت و کوب کرده اند.

این سناتوران به روز یکشنبه در جلسهء عمومی مشرانو جرگه گفتند که خلیل شنکر مشاور هیأت اداری این جرگه به روز شنبه از سوی محافظین معاون اول رییس جمهور مورد لت و کوب قرار گرفته است.

آنان تاکید داشتند که محافظین آقای فهیم شناسایی شده و باید به لوی څارنوالی معرفی شوند.

سید فرخ شاه جناب منشی مشرانو جرگه و حافظ عبدالقیوم یکی از سناتوران در مورد چنین گفتند:

« یک همکار ما بنام خلیل شنکر که به حیث مشاور با ما کار می کند با تاسف که روز گذشته زمانیکه می خواست داخل شورا شود، محافظین از وی کارت مطالبه کردند.
با آنکه وی کارت هویت خود را نشان می دهد اما با آنهم با وی برخورد فزیکی صورت می گیرد و تا حدی وی را لت و کوب کردند که بینی اش میده شده و کمرش نیز زخمی گردید.
خواست ما از مجلس اینست که این افراد باید به څارنوالی معرفی شوند این خو جای بدماشی و لچکی نیست.»


« رویدادی که روز گذشته رخ داده است ما در این مورد متاسف هستیم، ما شخصاً از مارشال صاحب می خواهیم که این افراد را پیدا کرده و به څارنوالی معرفی کند.»

مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول رییس جمهور به روز شنبه برای معرفی پنج کاندید وزیر جدید در میان تدابیر شدید امنیتی وارد ساختمان شورای ملی گردید.

برخی از اعضای ولسی جرگه نیز از عملکرد محافظین مارشال فهیم انتقاد کردند.
آنان می گویند که محافظین معاون اول رییس جمهور تالار ولسی جرگه را توسط سگ تالاشی کردند، کاری که به باور این وکلا توهین به ولسی جرگه است.

این نماینده های مردم همچنان خواهان عذر خواهی مارشال فهیم نسبت به این کار شدند.

تا اکنون آقای فهیم و مسوولان دفتر وی در خصوص ادعای اعضای مشرانو جرگه عکس العمل نشان نداده اند.

اما مارشال محمد قسیم فهیم به روز شنبه در جلسهء عمومی ولسی جرگه گفت که اتخاذ تدابیر امنیتی مربوط به ارگان های امنیتی می شود و او خواهان چنین کاری نبوده است:

« برادر ما گفت که شما به امنیت دو تا سگ را روان کردین،همهء شما مرا می شناسید، من شخص معتقد به مقررات خداوند استم، هیچ گاه در زندگی خود به ذلت تن ندادیم و این وظیفه ادارات امنیتی بوده از سوی ما نبوده است.»

این انتقادات در حالی مطرح می شوند که با افزایش حملات انتحاری در چند سال اخیر، تدابیر امنیتی برای مقامات بلند پایه دولتی بیشتر شده اند.

پیش از این مردم عام همواره گفته اند که گشت و گذار مسوولان دولتی در شهر سبب مسدود شدن جاده ها گردیده و مشکلات زیادی برای آنان ایجاد می کند.

جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG