لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۳۸

کامیرون: ما باید هدف ماموریت ناتو را مدنظر گیریم


اندیپندنت
روزنامهء اندیپندنت چاپ بریتانیا در شمارهء دیروز خود پیامی را از دیوید کامیرون صدراعظم این کشور به نشر رسانده که به مناسب کرسمیس یا عید عیسویان به سربازان بریتانیایی فرستاده است.

دیوید کامیرون در این پیام اش از ماموریت نظامی نیروهای مسلح این کشور در افغانستان ستایش کرده و هدف ماموریت شان را یکبار دیگر خاطر نشان کرد.

روزنامهء اندیپندنت می نویسد، صدراعظم بریتانیا هفتهء گذشته در کمپ بسشن ولایت هلمند رفت و این موضوع را درک کرد که حمایت آنها از سربازانی که در ایام کرسمیس دور از خانواده های شان خدمت می کنند، چقدر اهمیت دارد.

صدراعظم بریتانیا تاکید کرد، تمام نیروهای جنگی این کشور تا پایان سال آینده از افغانستان خارج می شوند.

روزنامه اندیپندنت در ادامه، از این سخنان دیوید کامیرون نقل کرد که می گوید:
« درست است که ما یک کشور و یک دیموکراسی مناسب را پس از خود در افغانستان بجا نمی گذاریم. زیرا افغانستان یک کشور فقیر بوده، تاریخ جنجالی دارد. »

اما دیودکامیرون گفته است:
« ما باید هدف ماموریت ناتو را مدنظر گیریم. ما این هدف را برآورده ساختیم که نیروهای امنیتی افغان به پای خود بیایستند و این کشور دیگر به مرکز تروریستان مبدل نشود. »


شارلت ابزرور
نشریه امریکایی شارلت ابزرور از اظهارات مایکل هیلی افسر نیروهای نظامی امریکا نقل کرده که به این تازه گی ها از افغانستان به کشورش برگشته است.

این تورن نیروهای امریکایی گفته است که بر کاروان وسایط شان دو بار ماین کنار سرک منفجر شده، اما به آنها کدام آسیب جدی وارد نشده است.

یک هفته پس از این که این افسر و 40 همکار دیگر او از افغانستان برگشتند، نیکی هیلی والی ایالت ساوت کارولینا و شوهر شمایکل هیلی در مورد این افسران با رسانه ها صحبت کردند.

نشریهء شارلت ابزرور این سخنان تورن مایکل هیلی را نقل کرد که گفته است، او از این حوادث احساس ترس نه کرد، اما آن لحظات برای او زمانی خیلی دشوار بود.

نشریه در ادامه می نویسد، قطعهء نظامی که مایکل هیلی عضو آن بود، به دهقانانی افغان کمک می کرد که به عوض کشت خشخاش دیگر مواد زراعتی زرع می کردند.

در پایان این مقالهء نشریه شارلت اوبزرور آمده است، اقتصاد ولایت هلمند به زراعت متکی بوده، طالبان و القاعده از کشت خشخاش در این ولایت پول زیاد بدست می آورند.
XS
SM
MD
LG