لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۵

صدراعظم ترکیه می گوید، دست مخالفان را می شکند


رجب طیب اردوغان صدراعظم ترکیه
رجب طیب اردوغان صدراعظم ترکیه
رجب طیب اردوغان صدراعظم ترکیه روز یکشنبه در جریان سخنرانیش برای جمعیت هواداران حزب ترقی و عدالت اظهار داشت، اگر مخالفانش از رسوایی فساد اداری برای ضعیف ساختن حکومت وی استفاده کنند، وی به شدت عکس العمل نشان خواهد داد.
رجب طیب اردوغان گفت:
"کسانیکه خیال ضرر رسانیدن را دارند، یا می خواهند به این کشور ضرر برسانند و دام بنشانند، ما این دست ها را خواهیم شکست."

این اظهارات وی بعد از آن صورت می گیرد که پولیس در شهر استانبول در برابر تظاهر کننده گانی که خواستار استعفای حکومت اردوغان بودند، از گاز اشک آور و توپ های فشار آب استفاده کرد.

تعدادی زیاد مردم برضد یک پروژهء بزرگ انکشاف شهری به تظاهرات پرداخته، به رسم اعتراض به اتهامات فساد گستردهء رشوت در حکومت اردوغان، صندوق های پر از بوت را با خود حمل می کردند.

در یک نشانهء از خشم مردمی طرفداران تیم فوتبال غلطه سرای (Galatasaray) قبل از آغاز مسابقهء آن تیم در برابر تیم تربزون سپور (Trabzonspor) فریاد می زدند:
"همه جا رشوت است، هم جا فساد است."

در اثر تحقیقات ضد فساد که از هفتهء گذشته به این سو جریان دارد، 24 تن به شمول پسران وزرای داخله و اقتصاد حکومت اردوغان و مدیر عمومی بانک دولتی دستگیر شده اند.
براساس گزارش های مطبوعات محلی، پولیس همچنان 4.5 ملیون دالر پول نقد را ضبط کرده است.

رجب طیب اردوغان صدراعظم ترکیه این عملیات ضد فساد را که در آستانهء انتخابات شاروالی ها صورت گرفت، عملیات برای لکه دار ساختن حاکمیت خود دانسته، در پاسخ به آن ده ها پولیس به شمول روسای آن ها را به اتهام همکاری بدون مجوز با تحقیقات، از کار برکنار کرده است.
بر اساس گزارش رسانه های محلی، 25 آمر پولیس از کار هایشان برکنار شده اند.

رجب طیب اردوغان صدراعظم ترکیه روز یکشنبه بار دیگر تلاش ها و ایتلاف های "کثیف بین المللی" را به ایجاد بحران در آن کشور متهم ساخت. رجب طیب اردوغان که حیثت اش در اثر تظاهرات ماه جون با خطر مواجه شده است، با آزمون انتخابات که در ماه مارچ سال آینده آغاز می شود، مقابل است.
رجب طیب اردوغان می گوید:
"به تاریخ 30 مارچ ملت برنده خواند شد، دموکراسی برنده خواهد شد و ما متحد باقی خواهیم ماند."

رجب طیب اردوغان صدراعظم ترکیه که با شدید ترین رسوایی دوران 11 ساله قدرتش مواجه است، امروز دوشنبه برای بهبود روابط به پاکستان سفر کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:34 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG