لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۵

رییس پارلمان روسیه در راس یک هیات وارد کابل شد


سرگی نروشکین (Sergei Naryshkin) رییس پارلمان روسیه
سرگی نروشکین (Sergei Naryshkin) رییس پارلمان روسیه
سرگی نروشکین (Sergei Naryshkin) رییس پارلمان روسیه در راس یک هیات عالیرتبهء آن کشور امروز به کابل رسید. قرار است سرگی نروشکین در جریان دیدار با رییس جمهور و روسای ولسی جرگه و مشرانو جرگهء افغانستان روی روابط دوجانبه، ارتباطات پارلمانی و برخی مسایل مهم بین المللی گفتگو کند.

قرار است سرگی نروشکین با رییس جمهور حامد کرزی، فضل هادی مسلمیار رییس مشرانو جرگه و عبدالروف ابراهیمی رییس ولسی جرگهء افغانستان ملاقات کند.

لیونید سلاتسکی (Leonid Slutsky) رییس کمیتهء مستقل کشورهای مشترک المنافع و همبستگی با کشور های آسیا و اروپای پارلمان روسیه، نیز هیات آن کشور را در این سفر به افغانستان همراهی می کند.

لیونید سلاتسکی به خبرنگاران گفته است، سرگی نروشکین نه تنها به حیث رییس پارلمان روسیه، بلکه به مثابهء رییس گروپ پارلمانی سازمان امنیت دسته جمعی نیز از افغانستان دیدن می کند. افغانستان عضو ناظر سازمان امنیت دسته جمعی به شمار می رود.
سازمان امنیت دسته جمعی در مورد جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و تلاش ها در زمینهء مبارزه با تروریزم با جانب افغانستان گفتگو کرده است.

سرگی نروشکین (Sergei Naryshkin) رییس پارلمان روسیه در حالی از افغانستان بازدید می کند که حامد کرزی رییس افغانستان از امضای توافقنامهء همکاری های امنیتی و دفاعی با ایالات متحدهء امریکا خودداری کرده است و بر شرط هایش پافشاری می کند.

توافقنامهء همکاری های امنیتی و دفاعی بین کابل و واشنگتن حضور نیروهای امریکایی را بعد از سال 2014 میلادی در افغانستان قانونی خواهد ساخت.

مقامات امریکایی قبلاً گفته بودند که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه حامد کرزی رییس جمهور افغانستان را به امضای توافقنامهء همکاری های امنیتی و دفاعی با واشنگتن تشویق کرده است، اما بعداً مسکو گفت که آنها از کابل همچو تقاضایی را نکرده اند.

ولادیمیر کالانده (Vladimir Kalanda) معاون ادارهء مبارزه با مواد مخدر روسیه و ضمیر کابلوف (Zamir Kabulov) فرستادهء خاص آن کشور برای افغانستان نیز هیات پارلمانی روسیه را در مسافرتش به کابل همراهی می کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:12 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG