لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۶

هوتک: حکیم شجاعی هنوز هم مردم را آزار و اذیت می کند


شورای ولایتی ارزگان می گوید، پولیس این ولایت تاکنون نتوانسته است عبدالحکیم شجاعی فردی که به ده ها قتل متهم شناخته شده، دستگیر کند.

شورای ولایتی ارزگان می گوید، عبدالحکیم شجاعی با استفاده از حمایت مقام های دولتی در مرکز و منطقه به فعالیت های غیر قانونی اش در این ولایت ادامه می دهد.

امان الله هوتک رییس شورای ولایتی ارزگان به رادیو آزادی گفت که حکیم شجاعی در حال حاضر نیز در ولسوالی خاص ولایت ارزگان قوماندان فعال پولیس محلی می باشد.

به گفته وی شجاعی هنوز هم به لت و کوب و آزار و اذیت مردم در این ولایت ادامه می دهد.

« شجاعی در حال حاضر در خاص ارزگان در یک منطقه کوهستانی زندگی می کند. از تماس با مردم عام و بزرگان قومی برایم روشن گردید که بلی، نامبرده در چوکات پولیس محلی فعالیت دارد.»

حکیم شجاعی که قوماندان گروه مسلح غیر مسوول خوانده می شود متهم است که در قتل بیش از یک صد فرد ملکی، لت و کوب و آزار و اذیت غیر نظامیان در ولایت ارزگان دست دارد.

این در حالیست که وزارت داخله افغانستان چند ماه قبل پس از شکایت بزرگان قومی و متهم کردن وی در قتل ده ها تن در ولایت ارزگان امر دستگیری عبدالحکیم شجاعی را صادر کرد.

اما حکیم شجاعی قبل از این در صحبت با رادیو آزادی اتهامات وارده را رد کرده گفته بود که وی به حیث قوماندان پولیس محلی کار می کند و درگیر جنگ با طالبان است.

دفتر مطبوعاتی وزارت داخله از اظهارات در مورد اینکه چرا تا به حال شجاعی با وجود اصدار امر دستگیری، بازداشت نشده است خود داری کرد.

اما قبل از این وزارت داخلهء افغانستان گفته است که یکی از علت های عدم دستگیری شجاعی این است که وی در حال فرار به سر می برد و جای بود و باش مشخص ندارد.

امان الله هوتک رییس شورای ولایتی ارزگان به رادیو آزادی گفت، اگر دولت در مورد دستگیری شجاعی اقدام نکند در آن منطقه جنجال های قومی و مذهبی بر پا خواهد شد:

« فعالیت های وی نشان می دهد که نامبرده میان پشتو و فارسی و یا هم به تعصبات زبانی دامن می زند و جنجالی را به بار می آورد که برای نسل های آینده به میراث بماند. نزد مردم یک ترس و هراس موجود است، مردم فکر می کنند که اگر شجاعی می آید و یا دوستان وی زندگی ما به طور کلی به خطر روبرو است.»

قبل از این کمیسیون رسیده گی به شکایات مشرانو جرگه ادعا کرده بود که عبدالحکیم شجاعی پس از بازداشت به سفارش کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهور کرزی دوباره از قید آزاد شده است.

اما دفتر آقای خلیلی این ادعا را بی اساس خوانده است.

شماری از مردم ابراز نگرانی می کنند که فعالیت اشخاص زورمند و افراد مسلح غیر مسوول در مناطق مختلف افغانستان تهدید بزرگ برای امنیت پنداشته می شود و باید جلو فعالیت های غیر قانونی آنان گرفته شود.

نگین جهان آرا
XS
SM
MD
LG