لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۰

پولیس مصر هشام قندیل صدراعظم سابق آن کشور را دستگیر کرد


هشام قندیل (Hisham Qandil) که در دوران قدرت محمد مرسی به حیث صدراعظم ایفای وظیفه می کرد
هشام قندیل (Hisham Qandil) که در دوران قدرت محمد مرسی به حیث صدراعظم ایفای وظیفه می کرد
هشام قندیل (Hisham Qandil) که در دوران قدرت محمد مرسی رییس جمهور برکنار شدهء مصر به حیث صدراعظم آن کشور ایفای وظیفه می کرد، توسط پولیس مصر دستگیر شد.

مقامات حکومت مصر می گویند، هشام قندیل صدراعظم سابق آن کشور به خاطر آنکه از یک حکم محکمه در ماه اپریل زمانیکه صدراعظم مصر بود، سرپیچی کرده، دستگیر شده است.

در آن زمان یک محکمهء مصر حکم ملی ساختن دوبارهء یک شرکت را صادر کرده بوده که در سال 1996 میلادی به فروش رسیده بود.

براساس گزارش های مطبوعات، هشام قندیل (Hisham Qandil) زمانی دستگیر شد که می خواست به کشور سودان فرار کند. وی توسط یک محکمهء مصر به یک سال زندان محکوم شده است.

این در حالیست که روز سه شنبه سخنگوی حازم الببلاوی (Hazem Beblawi) صدراعظم مصر درست چند ساعت بعد از یک انفجار قوی در شهر منصوره که یک مرکز پولیس را ویران ساخت و در اثر آن 15 تن به شمول 12 صاحب منصب پولیس کشته و صد ها تن دیگر زخمی شدند، حزب منحل اعلان شدهء اخوان المسلمین را یک سازمان تروریستی خواند.

با آنکه سخنگوی صدراعظم مصر حزب اخوان المسلمین را مسوول این انفجار دانسته است، اما حزب اخوان المسلمین انفجار در شهر منصوره را با شدیدترین الفاظ نکوهش کرده، می گوید:
"جای تعجب نیست، که صدراعظم دست نشاندهء اردو می خواهد با اظهارات تحریک آمیز از خون مردم بی گناه مصر بهره ور شود، خشونت ها و هرج ومرج های بیشتر را دامن زند."

محمد ابراهیم (Mohammad Ibrahim) وزیر داخلهء حکومت انتقالی مصر روز سه شنبه زمانیکه از محل انفجار با تلویزیون آن کشور صحبت می کرد، با اشاره به حزب اخوان المسلمین و اینکه "قدرت های سیاه" می خواهند مصر را بی ثبات سازند و به عدالت کشانیده خواهند شد، اظهار داشت:
"فقط دیروز ما چهار فعالی را دستگیر کردیم که به بعضی فعالیت ها اقرار کردند. آنها می دانند که ما بر ضد شان تدابیر اتخاذ می کنیم. همهء این کار ها به خاطر آن صورت می گیرد تا قبل از همه پرسی در مورد قانون اساسی بین مردم هراس افگنده شده، اذهان شان منحرف شود. من می خواهم به مردم اطمینان دهم که در هماهنگی با قوای مسلح امنیت همهء مراکز رای دهی در سطح عالی گرفته شده است. انشالله که این روز در آرامش خواهد گذشت."

قرار است یک هفته بعد در مورد قانون اساسی مصر یک همه پرسی صورت گیرد که بعد از برکناری رییس جمهور محمد مرسی، تصویب قانون اساسی جدید، مهمترین گام بسوی دموکراسی در مصر محسوب می شود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:41 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG