لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۸

حکومت مصر، اخوان المسلمین را گروه تروریستی خواند


اقدام نو حکومت مصر که گروه اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی خواند، حمله دیگر حکومت تحت حمایت اردو در مصر بر طرفداران رییس جمهور برکنار شده مصر محمد مرسی بشمار می رود.

در یک اعلامیه رسمی حکومت مصر آمده است که اخوان المسلمین یک گروه تروریستی می باشد و در این اعلامیه مسوولیت حمله انتحاری روز سه شنبه بر یک قرارگاه پولیس مصر که در آن 16 نفر کشته شدند، بدوش این گروه گذاشته می شود.

اخوان المسلمین این حمله را محکوم نموده و حزبی دیگری بنام انصار بیت المقدیس Ansar Bayt al-Maqdis مسوولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفته است. در حمله روز سه شنبه بر قرارگاه پولیس در شهر المنصوره در شمال قاهره همچنان 140 نفر مجروح شدند.

به تعقیب حمله روز سه شنبه صدراعظم مصر اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی خواند، ولی اعلامیه دیروزه حکومت بر این بیانات شکل رسمی داد. رییس جمهور برکنار شده مصر محمد مرسی هم به اخوان المسلمین تعلق داشت.

این اعلامیه به حکومت مصر اجازه می دهد که هر یک از طرفداران مرسی و همچنان کسانی را که کمک مالی به اخوان المسلمین می رسانند و یا در آن فعالیت دارند، به اتهام همکاری با تروریستان دستگیر نماید.

محمد مرسی در نتیجه دخالت اردو در ماه جولای از مقامش سرنگون گردید و از آنوقت تا حال طرفدارانش در مصر دست به تظاهرات زده و خواهان برگشت دوباره او به قدرت می باشند.

از زمان برکناری مرسی تا حال در حدود 350 کارمند امنیتی و پولیس مصر در نتیجه حملات و انفجار ها کشته شده اند.

اخوان المسلمین که در سال 1928 تشکیل گردید یکی از منظم ترین احزاب سیاسی مصر به شمار میرود و ادعا داشت که بیش از یک میلیون عضو رسمی دارد.

بعد از سرنگون شدن حکومت محمد مرسی حکومت تحت حمایت اردو در مصر هزاران عضو اخوان المسلمین از جمله تعداد زیاد رهبران آن را حبس کرده است.

صدها تن از طرفداران این گروه در حملات قوای امنیتی کشته شده اند و محکمه این گروه را ممنوع اعلان کرده و دستور داده است که دارایی های آن ضبط شود.
XS
SM
MD
LG