لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۸

در حمله طیاره بی پیلوت در وزیرستان شمالی 4 شورشی کشته شدند


در یک حمله طیاره بی پیلوت امریکایی در شمال غرب پاکستان چهار شورشی کشته شدند.

مقامات استخباراتی در محل می گویند، این حمله در نیمهء دیشب در قریه قطب خیل در پنج کیلومتری میرانشاه در وزیرستان شمالی، صورت گرفت.

یک مسوول دولتی در محل که نخواست نامش گرفته شود در صحبت با رادیو آزادی گفت، طیاره بی پیلوت امریکایی دو راکت را بالای منزلی پرتاب کرد که شورشیان از آن به عنوان لانه امن استفاده می کردند.

اگرچه مسوول دولتی در محل در مورد هویت کشته شدگان چیزی نگفت اما برخی از رسانه های پاکستانی به نقل از مقام ها امنیتی این کشور آنها را شورشیان افغان وابسته به شبکه های تروریستی می خوانند.

رسانه ها همچنان می افزایند که در این حمله چهار شورشی کشته و یکی دیگر آنها شدیداٌ مجروح گردیده است.

وزیرستان شمالی در امتداد سرحدات با افغانستان، اقامتگاه عمدهء طالبان پاکستانی و دیگر تندروان است که با القاعده رابطه دارند.

طیاره بی پیلوت امریکایی در حالی یکبار دیگر منطقه قبایلی پاکستان را هدف حمله قرار داد که مرز تورخم از تاریخ 23 نوامبر به اینسو بروی اکمالات ناتو از سوی حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان که حزب بر سر اقتدار در ایالت خیبر پشتونخوا است، در اعتراض علیه حمله طیاره بی پیلوت امریکایی که در آن رهبر طالبان پاکستانی حکیم الله محسود کشته شد، مسدود گردیده است.

ادامه حملات طیاره های بی پیلوت از سوی امریکا در مناطق قبایلی پاکستان باعث بروز تنش ها میان اسلام آباد و واشنگتن گردیده است.

اسلام آباد به این باور است که حملات طیاره های بی پیلوت نتایج معکوس داشته و این حملات در تلاش های مبارزه با تروریزم، موثر نبوده اند.


فرشته نگاه رادیو آزادی پشاور
XS
SM
MD
LG