لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۴

ژورنالیست فعال ضد حکومت اوکرایین، مورد لت و کوب شدید قرار گرفت


ژورنالیست اوکرایینی تاتیانا چورنوویل (Tetyana Chornovil) که به خاطر گزارش های تحقیقی در مورد فساد مقامات ارشد دولتی دربین مردم شهرت دارد، توسط افراد ناشناس شدیداً مورد لت و کوب قرار گرفته است.

تاتیانا چورنوویل (Tetyana Chornovil) که 34 سال دارد و برای ویب سایت اپوزسیون حکومت اوکراینسکه پرودا (Ukrainska Pravda) می نویسد، درست یک ساعت بعد از چاپ یک مقاله در مورد سرمایه های مقامات ارشد دولتی اوکرایین، درنزدیک شهر کیف توسط افراد ناشناس از موترش بیرون کشیده شد و بعد از آنکه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت، به یک خندق انداخته شده بود.

به نوشتهء سایت انترنتی اوکراینسکه پرودا (Ukrainska Pravda)، تاتیانا چورنوویل زخم های متعدد برداشته، بینی اش شکسته و در اثر ضربات بیهوش شده بود.

ارسینی یاتسینوک (Arseniy Yatsenyuk) رهبر مخالفان حکومت رییس جمهور یانوکوویچ حمله بر تاتینا چورنوویل را مرتبط با نشر مقاله اش دانسته به خبرنگاران گفت:
"من کمرهء را در اختیار دارم که در موتر تاتیانا نصب شده بود. ما آن را یافتیم که ثبت کرده است که چگونه تاتیانا تعقیب شده، برای متوقف ساختن اش تلاش می شود. این مهمترین سندی است که می تواند در پیدا کردن حمله کننده گان کمک کند."

در حالی صد ها تن در برابر عمارت وزارت داخلهء اوکرایین جمع شده خواستار استعفای وزیر داخله شده بودند، ویتالی زاخارچینکو (Vitaly Zakharchenko) وزیر داخلهء اوکرایین گفته است:
"به عقیدهء پولیس در این حمله سه تن دخیل بوده اند که دو تن به ارتباط آن دستگیر شده اند تلاش برای دستگیری شخص سوم نیز ادامه دارد."

دفتر ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور اوکرایین نیز حمله بر تاتیانا چورنوویل (Tetyana Chornovil) را نکوهش کرده است.

تعداد از تظاهر کننده گان در حالیکه عکس های تاتیانا چورنوویل (Tetyana Chornovil) را با خود حمل می کردند، رهبری اورکرایین را مسوول این حمله می دانند.
یک اعتراض کننده به نام الک شاپورینکو (Oleh Shaporenko) می گوید:
"این رویداد ضعف رهبری را نشان می دهد. زمانیکه که استدلال مردم ختم می شود، خشونت را آغاز می کنند. لت و کوب یک زن، یک مادر آن ها چطور توانسته اند که این کار را کنند."
سفارت ایالات متحدهءامریکا در شهر کیف در یک اعلامیهء که روز چهارشنبه در ویب سایت آن نشر شده است، می گوید که از این حمله وحشت زده شده، خواستار تحقیقات جدی در مورد لت و کوب تاتیانا چورنوویل شده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:24 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG