لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۳

مشاور حامدکرزی: بعضی رسانه ها فرهنگ غیر دینی را ترویج می کنند


مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ و موسسه حمایت کنندهء رسانه های آزاد در افغانستان اظهارات محمد هاشم عصمت الهی مشاور مطبوعاتی رییس جمهور کرزی را رد می کنند که اخیرا گفته است بعضی از رسانه ها در این کشور بر علیه دین نشرات می کنند.

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و موسسه حمایت کننده رسانه های آزاد در این کشور می گویند، هیچ رسانه یی در افغانستان برنامه های بر ضد دین را به نشر نمی رسانند .
جلال نورانی مشاور وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان
جلال نورانی مشاور وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان

جلال نورانی مشاور وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان به روز سه شنبه در صحبت با رادیو آزادی در واکنش به این مساله که تعدادی از رسانه ها در این کشور دین ستیز اند گفت:
"من با این موافق نیستم که بگوییم تعدادی رسانه های ما دین ستیز اند اما تعدادی از رسانه های ما چون اختصاصی هستند به مسایل دینی کمتر می پردازند نهایتآ می شود که آن ها را اندکی دین گریز بگوییم، اما دین ستیز نی."

برمبنای گزارش بعضی از رسانه ها در افغانستان ، آقای عصمت الهی این سخنان را به تازه گی در نشست که از سوی حوزهء قم در ایران برگزار شده بود، ابراز کرده است.

به اساس گزارش ها مشاور مطبوعاتی رییس جمهور کرزی هم چنان گفته است که امریکاییان در افغانستان دین را نشانه گرفته اند.

مجیب خلوتگر مسوول نی یا موسسه حمایت کننده رسانه های آزاد در افغانستان به اظهارات محمد هاشم عصمت الهی در مورد نشرات رسانه ها در این کشور گونه عکس العمل نشان داده، می گوید:
"صحبت های آقای عصمت الهی صحبت های طالب هاست که از حلقوم یک کارمند حکومت افغانستان بیرون می شود و این کاملاً با احترام به شخصیت او دروغ محض است. وی باید پاسخ بگوید و از تمام رسانه های افغانستان معذرت بخواهد."

در گزارش ها در ارتباط به سخنان آقای عصمت الهی مشاور مطبوعاتی رییس جمهور کرزی آمده است که وی هم چنان گفته است، طوریکه قیام افغان ها در برابر اتحاد شوروی سابق از افتخارات این کشور است در مقابل امریکا نیز همین گونه باشد .

اما وی در صحبت با رادیو آزادی این گزارش ها را بی اساس خوانده گفت که وی در نشست ترتیب شده از سوی ایران نه، بلکه جمعه گذشته در یک اجتماع محصلین افغان سخنرانی کرده است .

عصمت الهی گفت که او در مورد اتحاد شوروی سابق و امریکا اشاره نکرده، اما صرف گفته است که بعضی از رسانه های افغانی در راستای ترویج فرهنگ غیر دینی تلاش می کنند .
عصمت الهی گفته است:
"در مورد رسانه ها گفتیم که بعضی از رسانه های ما متاسفانه فرهنگ برهنه گی را ترویج می کنند، فرهنگ غیر دینی را ترویج می کنند و خارجی ها این رسانه ها را بیشتر کمک می کنند. در حالیکه در کشور ما رسانه های است که بر اساس منافع ملی عمل می کنند و این ها کمتر مورد توجه است و یا به این ها کمک نمی شود این مطلب را گفتیم."

مشاور مطبوعاتی رییس جمهور کرزی علاوه کرد که برخی از ادارات و افراد از روی منافع ملی نه، بلکه به خاطر مخالفت های شخصی بر او اتهام وارد کرده اند.

در حال حاضر بیش از یک صدو پنجاه رادیو ، حدود پنجاه شبکهء تلویزیونی و صد ها نشریه در افغانستان فعالیت می کنند .

پیش از این هم از بعضی رسانه ها در این کشور انتقاداتی شده که در نشرات شان منافع ملی را در نظر نگرفته و به منافع افراد و بعضی از کشور ها برنامه های را نشر می کنند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:03 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG