لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۲

در اثر یک حملهء انتحاری در کابل شش پولیس زخمی شدند


وزارت امور داخله افغانستان می گوید که در حمله انتحاری امروز یکشنبه در شهر کابل شش پولیس زخمی شدند.

این حمله انتحاری در منطقه قابل بای در شرق شهر کابل صورت گرفت که در مورد تلفات ناشی از آن شاهدان عینی و مقامات امنیتی اظهارات ضد و نقیض ارایه کرده اند.

حمله کننده انتحاری حوالی ساعت 30 :3 دقیقه عصر روز یکشنبه موتر نوع 303 حامل افسران یک مرکز تعلیمی پولیس را در این منطقه هدف قرار داد.

صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت که حمله کننده مواد انفجاری را در یک بایسکل جاسازی کرده بود که در اثر انفجار آن شش پولیس زخمی شدند:

« مواد انفجاری که در یک بایسکل جا به جا شده بود این واسطه را مورد حمله قرار می دهد. فقط شش تن از منسوبین پولیس در این حادثه زخمی شدند. وقوع این حادثه تحت بررسی قرار دارد.»

موتر حامل افسران پولیس که هدف این حملهء انتحاری بود، قسماً تخریب شده است.

در مسیر سرک کابل – جلال آباد برخی از تاسیسات نظامی نیرو های افغان و خارجی موقعیت دارند که در گذشته نیز این سرک شاهد انفجار ها و حملات انتحاری بوده که بیشتر در آن افراد ملکی قربانی شده اند.

از سوی دیگر شاهدان عینی در محل رویداد بر خلاف اظهارات مقامات پولیس می گویند که در این حمله یک کودک و یک زن نیز زخمی شده اند.

سه تن از شاهدان عینی چشم دید شان را چنین بیان کرد:

«نامم گلبدین است و اینجا چوکیدار استم. من در داخل نشسته بودم که انفجار رخ داد چهار پولیس را که زخمی شده بودند در یک کرولا بالا کردیم.»

«نام من اسماعیل است و این حالت را خودم با چشمانم مشاهده کردم من دیدم که یک موترسایکل با یک موتر پولیس ملی تصادم کرد و بعداً انفجار رخ داد یک کودک و یک خانم را دیدم که زخمی شده بودند.»

« این یک عمل بسیار بد است ما به این باور هستیم که اگر مخالفین هم هستند از این طریق نمی توانند خود را به قدرت برسانند.»


مسوولیت این حملهء انتحاری را طالبان مسلح به عهده گرفته اند.

در یک اعلامیهء مطبوعاتی، این گروه گفته است که در حملهء انتحاری روز یکشنبه بر موتر حامل افسران یک مرکز تعلیمی پولیس، تعداد زیادی از نیرو های پولیس کشته و زخمی شدند.

ادعای که از سوی مقام های امنیتی پولیس کابل رد شده است.

آخرین حملهء انتحاری پیش از حملهء امروز در شهر کابل به حدود سه هفته پیش بر می گردد که در منطقهء پلچرخی این شهر صورت گرفت و در آن سه سرباز آیساف کشته و شش فرد ملکی زخمی شدند.

ویدا بره کی
XS
SM
MD
LG