لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۵

فوتبال افغانستان برندهء جایزهء بازی جوانمردانهء 2013 شناخته شد


کسب موفقیت های زیاد در مدت زمان اندک دلایلی اند که توانست جهان را برای اعطای جایزه معتبر، به فوتبال افغانستان، قناعت بدهد.

جایزه فوتبال جوانمردانه سال 2013 میلادی فیفا یا فدراسیون بین المللی فوتبال از میان تیم های افغانستان، ازبکستان و گواتیمالا به افغانستان اهدا گردید.

جایزه فوتبال جوانمردانه دوشنبه شب در سویس به فدراسیون افغانستان از سوی فدراسیون جهانی فوتبال یا فیفا داده شد.

مقام های فدراسیون فوتبال افغانستان می گویند که این نخستین بار است که افغانستان در تاریخ 90 ساله فوتبال خود، این جایزه را کسب کرده است.

از سوی دیگر علاقمندان فوتبال در افغانستان می گویند، بازیکنان فوتبال کشور با پیشرفت های زیاد در زمان کوتاه توانستند تا افغانستان را به سطح اخذ جوایز جهانی ارتقا دهند:
« ما بسیار افتخار می کنیم که امروز ما توانستیم در میان 103 کشور جهان لقب بهترین تیم را از لحاظ جوانمردی کسب نمایم.»

در همین حال محمد یاسین محمدی یک تن از بازیکنان سابق فوتبال در صحبت با رادیو آزادی گفت، تکمیل کردن معیار های فدراسیون جهانی فوتبال توسط تیم فوتبال سبب شد تا افغانستان این جایزه را بدست بیاورد:
« واقعا افغانستان این شایستگی را داشت که کاندید این جایزه گردید در این دو سه سال اخیر بازی های خوبی را که انجام داد و افغانستان توانست میزبانی پاکستان را نماید مسابقات لیگ برتر را داشته باشیم و نتایج خوبی را که در جنوب آسیا ما گرفتیم این یک معیار بود پیش فیفا که چقدر آنها توانستند از طریق فوتبال برای مردم شان فضای خوب را ایجاد نمایند به همین دلیل این حق فوتبال افغانستان بود.»

جایزه فوتبال جوانمردانه سال 2013 میلادی به نماینده گی از مردم افغانستان به کرام الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال کشور اهدا گردید.

آقای کریم بخاطر اهدای جایزهء فوتبال جوانمردانه به افغانستان از فدراسیون جهانی فوتبال تشکر کرد:

« ما به وسیله فوتبال توانستیم صلح واقعی و وحدت ملی واقعی را به مردم خود به ارمغان بیاوریم این جایزه برای فوتبالران و پیام آوران صلح و وحدت ملی در کشور ما است کشوری که واقعاً ما در آنجا مشکلات را پشت سر گذشتاندیم.»

در این میان کریستیانو رونالدو پرتگالی لقب بهترین بازیکن مرد سال 2013 را کسب کرد.
رونالدو در سال 2013 در تیم های ریال مادرید و پرتگال 69 گول به ثمر رسانده بود که توانست با موجودیت لیونل مسی ارجنتینی و فرانک بیری فرانسوی برای بار دوم جایزهء توپ طلایی را بدست بیاورد.

در بخش زنان نادین انگیریر دروازه بان جرمنی به حیث بهترین فوتبالر زن سال 2013 انتخاب شد.

جشنواره انتخاب فوتبالر های سال 2013 میلادی از سوی فیفا یا فدراسیون جهانی فوتبال در سیزدهم جنوری سال جاری میلادی در سویس برگزار شد و نماینده گان 209 کشور جهان که عضویت فیفا را دارند در آن شرکت کرده بودند.

فرشته ندا
XS
SM
MD
LG