لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۶

بخش عمدۀ تعهدات کمک ها به تیم فوتبال افغانستان، عملی نشده اند


مسوولان در کمیتهء ملی المپیک و فدراسیون فوتبال افغانستان می گویند که حدود 80 درصد از کمک های نقدی وعده شده به این فدراسیون تا اکنون پرداخت نه گردیده است.

کرام الدین کریم رییس کمیتهء ملی المپیک به این مساله روز چهارشنبه پس از برگشت از مراسم اهدای جوایز بهترین های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ از شهر زوریخ سویس به کابل اشاره کرد.

آقای کریم تاکید نمود که عملی کردن این تعهدات برای رشد و تقویت فدراسیون فوتبال کشور بسیار با اهمیت است:

« اختیار خودشان است وقتی که وعده می کنند به وعدهء خود وفا کنند، اما متاسفانه از جملهء دوستان که با ما وعده کرده اند، حدود 20 الی 25 درصد به وعده های شان عملی کردند باقی دوستان همه تنها وعده دادند و بس. »

این در حالی است که فدراسیون فوتبال افغانستان به یک دست آورد دیگر هم نایل شد و توانست جایزهء بازی جوانمردانهء سال 2013 فیفا یا فدراسیون جهانی فوتبال را از آن خود سازد.

این جایزه شب دوشنبه در مراسم اهدای جوایز بهترین های فوتبال در شهر زوریخ سویدن به رییس کمیتهء ملی المپیک و فدراسیون فوتبال افغانستان داده شد.

چند ماه پیش تیم ملی فوتبال افغانستان در بازی های جنوب آسیا توانست با شکست دادن تیم فوتبال هند قهرمان این رقابت ها شود.

پس از این پیروزی تیم ملی فوتبال به طور بی سابقهء از سوی مردم استقبال گردید و افزون بر آن رياست جمهورى تعدادی از تجار ملی، مقام های دولتی، والیان و اعضای شورای ملی کمک های نقدی را به اعضای تیم ملی فوتبال کشور وعده دادند.

در عین حال اعضای تیم ملی فوتبال تاکید دارند که آنان به تشویق و همکاری زیاد نیاز دارد تا بتواند در آینده دست آورد های بزرگ دیگر را نیز نصیب مردم کشور سازند.

حمیدالله یوسفزی گول کیپر تیم ملی فوتبال افغانستان:
« قبلاً آنقدر که لازم بود ما تلاش نمی کردیم، اما پس از دست آوردهای که داشته ایم، حالا مردم بالای ما زیادتر حساب می کنند، ما باید بیشتر کوشش کنیم که به افتخارات زیادتر دست پیدا کنیم و اعتماد مردم را حفظ کنیم. »

با آن که افغانستان با مشکلات زیادی در جریان سال های گذشته روبرو بوده اما ظرف در این اواخر در بخش های مختلف ورزشی از جمله فوتبال دست آورد ها و پیروزی های زیادی را به سطح جهان کسب کرده است.

اما انتقاد های وجود دارند که دولت افغانستان برای فراهم کردن امکانات برای ورزشکاران به طور لازم توجه نکرده است.


ژوبین احمدی
XS
SM
MD
LG