لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۰

عراق خواهان کمک امریکا در مبارزه علیه تروریزم شد


معاون صدراعظم عراق صالح المطلق می گوید برای مبارزه علیه قوت روز افزون القاعده در عراق به وحدت ملی در این کشور نیاز است.

مطلق این مسأله را دیروز در سخنرانی در انستیتیوت صلح در واشنگتن ابراز داشته و هم خواهان کمک امریکا در مبارزه علیه تروریزم در کشورش شد:

« این مسوولیت کشور های است که در سال 2003 تصمیم اشغال عراق را گرفتند تا با عراق ایستاده شده و این کشور را در چنین زمان کمک کنند.»

مطلق گفت، عراق به کمک امریکا نیاز دارد تا به دوستانش مشوره مصالحه ملی را بدهد:

« اسلحه به تنهایی نمی تواند کار کند، مهم است ولی نمی تواند تمام کار را کند، ما نیاز داریم تا همزمان با تقویت اردوی عراق، تلاش های مصالحه را نیز به پیش ببریم.»

دیدار معاون صدراعظم عراق از واشنگتن در حالی صورت می گیرد که درگیری ها بین نیرو های امنیتی عراق و تندروان در این اواخر افزایش یافته است.

در حالیکه المطلق در واشنگتن صحبت می کرد، تندروان وابسته به القاعده در شهر های رامادی و فلوجه دو تانک نیرو های امنیتی را تخریب نموده و چند پوسته پولیس را در تصرف خود در آوردند.

خبرنگار رادیو آزادی در عراق گزارش می دهد که تندروان پوسته التوبات در رامادی را دوباره تصرف کرده اند و هم کنترول جنوب شهر را در دست گرفته اند.

در این حال نیرو های حکومتی و بعضی گرو های قبایل سنی به مبارزه شان علیه جنگجویان مربوط به القاعده و دیگر گروه های سنی در ولایت انبار ادامه داده اند.

بخش عراق رادیو آزادی می گوید، خشونت ها منتج به آن شده که 800 خانواده به 15 مکتب ولایت انبار پناه ببرند.

آژانس خبری رویترز گزارش داده است که تندروان با منفجر کردن یک پل در نزدیکی صقلاویه در شمال فلوجه دو تانک اردو را تخریب کردند.

اردوی عراق گفته است هشت جنگجوی گروه دولت اسلامی عراق و شام را در نزدیک سرحد تریبیل کشته اند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در جریان دیدار دیروز اش در بغداد گفت، تهران از جنگ عراق در مقابل تروریزم حمایت می کند.
XS
SM
MD
LG