لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۹

در اثر یک انفجار حدود 20 عسکر پاکستانی کشته شدند


یک انفجار نیرومند کاروان از نیرو های امنیتی پاکستان را در شهرک بنو ایالت خیبر پشتونخوا هدف قرار داد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات عامه اردوی پاکستان یا ( آی اس پی آر ) این انفجار صبح روز یک شنبه در منطقه کینت شهرک بنو، جایکه کاروان نیرو های امنیتی پاکستان آماده روان شدن بسوی وزیرستان شمالی بود رخ داده است.

اداره اطلاعات عامه اردوی پاکستان از کشته شدن در حدود 20 سرباز پاکستانی و زخمی شدن نزدیک به 30 تن دیگر از آنها در این انفجار خبر می دهد.

بر اساس معلومات این اداره، این انفجار مرگبار ناشی از مواد منفجره که از قبل در یکی از موتر های شامل در کاروان نیرو های امنیتی نصب گردیده بود، صورت گرفته است.

یک مسوول دولتی در بنو که نخواست نامش افشاء گردد در صحبت با رادیو آزادی گفت، کاروان نیرو های امنیتی پاکستان هر هفته بروز یکشنبه به وزیرستان شمالی می رود و امروز نیز در هنگام وقوع این انفجار تعداد زیادی از عساکر در محلِ که قرار بود سوار کاروان شوند دور هم جمع بودند.

مسوول دولتی در بنو می گوید، برای انتقال عساکر چندین عراده موتر مسافر بری از نوع فلانگ کوچ کرایه گرفته شده بود و مواد منفجره در یکی از همین موتر ها نصب بود.

مجروحین این رویداد را به شفاخانه نظامی بنو منتقل کرده اند که داکتران وضح صحی هشت تن از آنها را وخیم خوانده و گفته اند که امکان ازدیاد تعداد تلفات نیز می رود.

شاهد الله شاهد که خود را سخنگوی تحریک طالبان پاکستانی معرفی می کند، در تماس با رسانه ها مسوولیت حمله بر نیرو های امنیتی در شهرک بنو را به عهده گرفته است.

نیرو های امنیتی پاکستان در حالی از سوی طالبان پاکستانی مورد حمله قرار گرفتند که حکومت مرکزی پاکستان به رهبری نواز شریف تلاش دارد تا روند مذاکرات با تحریک طالبان این کشور را آغاز کند.
نواز شریف صدراعظم پاکستان از علمای دینی کشورش نیز برای همکاری در این روند خواستار کمک گردیده است.

اما ملا فضل الله رهبر جدید تحریک طالبان پاکستان در اعتراض به حمله طیاره بی پیلوت امریکایی که موجب کشته شدن حکیم الله محسود رهبر پیشین این گروه گردید، هر نوع مذاکرات با حکومت نواز شریف را رد کرده است.

فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG