لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۸

سنگین: قیمت انترنت شبکهء افغان تلی کام 30 درصد کاهش یافته است


وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان از کاهش 30 درصد قیمت انترنت شبکهء مخابراتی افغان تلی کام خبر می دهد.

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان می گوید، استفادهء انترنت در کشور رو به افزایش است و تلاش های این وزارت به هدف کاهش قیمت انترنت افزایش یافته است.

امیرزی سنگین وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این مسأله را به روز یکشنبه ابراز کرد و از کاهش 30 درصد قیمت انترنت شبکهء مخابراتی افغان تیلی کام خبر داد.

به گفتهء آقای سنگین، این رقم کاهش در نرخ انترنت این شبکه مخابراتی از آغاز ماه فبروری قابل تطبیق است:

« نرخ های جدید در دو بخش است، یک بستهء از انترنت که بالای شرکت ها به فروش می رسد که در قیمت آن 30 درصد کاهش آمده است، آنان قبلاً 1550میگابایت را در ماه 20 هزار دالر می خریدند، اما حالا به 14 هزار دالر کاهش داده شده است، و دوم آن خدمات است که افغان تلی کام مستقیماً به مشتریان خود ارایه می کند، و در آن نیز 20 درصد کاهش آمده است.»

وی در مورد قیمت خدمات ( دی سی ایل) از سوی شرکت افغان تلی کام گفت، قیمت قبلی 256 کی بی پی اس که 1250 افغانی بود به یک هزار افغانی کاهش داده شده است و قیمت 512 کی بی پی اس از 2500 افغانی به 2هزار کاهش یافته است.

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان همچنان از سایر شرکت های مخابراتی در کشور خواست تا آنان نیز در ارایه خدمات انترنتی نرخ ها را کاهش دهند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که استفاده کننده گان انترنت در افغانستان همواره از بلند بودن نرخ خدمات انترنتی در این کشور شکایت داشته اند.

ذکی احمد یک باشندهء شهر کابل در این مورد می گوید:

« مصرف ها زیاد است، تکنالوژی پیشرفت کرده باید سهولت های بیشتر برای مردم فراهم شود تا مردم بتوانند از آن به آسانی برخوردار شوند.»

در حال حاضر تمام شبکه های مخابراتی در افغانستان خدمات انترنتی را عرضه می کنند.

اما همیشه از سرعت کم و کیفیت خراب انترنتی این شبکه ها شکایات وجود داشته است.

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان ابراز امیدواری می کند که رقابت سالم میان شرکت های مخابراتی بتواند در قسمت کاهش قیمت و ارائه کیفیت عالی انترنت عرضه شده از این شرکت ها، موثر واقع شود.
XS
SM
MD
LG