لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۳

کارمندان موسسه ماین پاکی هلوترست از نزد رباینده گان رها شدند


نیروهای امنیتی افغان در ولایت هرات می گویند 63 کارمند موسسه ماین پاکی هلوترست را از چنگ مخالفان مسلح دولت در ولسوالی پشتون زرغون این ولایت آزاد ساختند.

جنرال عبدالحمید حمیدی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت هرات به رادیو آزادی گفت این افراد بعد از انجام یک عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان آزاد شدند.

آقای حمیدی افزود اختطاف کننده گان از محل رویداد فرار کرده ولی نیروهای امنیتی در تلاش گرفتاری آنان هستند.

از سوی هم داکتر فرید همایون مسوول موسسه هلوترست در افغانستان می گوید تلاش های نیروهای امنیتی افغان و بزرگان محل سبب شده است تا کارمندان شان به زودترین زمان رها شوند.

او گفت در ساعات اولیه رویداد 9 تن از کارمندان شان از نزد اختطاف کننده گان فرار کرده بودند و متباقی شان در جریان عملیات نیروهای امنیتی آزاد شده اند.

آقای همایون همچنان اطمینان میدهد که این حادثه هیچ تاثیر منفی را روی کارکرد کارمندان موسسه هلوترست در ولایت هرات نخواهد گذاشت.

او گفت موسسه هلوترست در نظردارد تا در آینده برنامه ه یی منسجم تری را به خاطر امنیت کارمندان اش در نقاط مختلف افغانستان روی دست گیرد.

شصت و سه تن از کارمندان موسسه ماین پاکی هلوترست امروز ساعت هفت و سه دقیقه در منطقه مار آباد ولسوالی پشتون زرغون از سوی افراد مسلح موتر سایکل سوار ربوده شده بودند.

ولسوالی پشتون زرغون در فاصله تقریباً شصت و پنج کیلومتری شرق شهر هرات یکی از مناطق نسبتاً ناامن این ولایت است.

در چند سال اخیر مخالفان مسلح دولت در این ولسولی درگیری های مسلحانه را با نیروهای دولتی افغان انجام داده و در بعضی اوقات گزارش های از اختطاف افراد با نفوذ از سوی مخالفان دولت در این ولسوالی به نشر رسیده است.


شاه پور صابر، هرات
XS
SM
MD
LG