لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۴

یونان: جسد 4 سرنشین یک کشتی غرق شده پناهجویان بدست آمد


مقامات گارد ساحلی یونان می گویند، آنها بعد از غرق شدن یک کشتی مهاجرین در اوایل این هفته، روز چهارشنبه اجساد دو زن و دو کودک خورد سال را در خط مرزی آب های این کشور با ترکیه، بدست آوردند.

نیروهای گارد ساحلی یونان گفتند، آنها روز دوشنبه یک قایق ماهیگیری در آب های شرقی را به ساحل انتقال دادند که غرق شد. به گفتهء مقامات آنها فوراً به عملیات نجات و جستجو سرنشینان آن را آغاز کردند.

مقامات گفتند، 16 تن از سرنشینان این کشتی نجات داده شده و 8 تن دیگر آنها تاهنوز ناپدید اند که شامل کودکان خوردسن می باشند.

در میان 28 سرنشین این کشتی که تلاش داشتند از کشور همسایه ترکیه داخل یونان شوند، 26 افغان و 2 تبعه سوریه شامل بودند.

ادارهء کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، از حکومت یونان تقاضا کرد که در مورد دلیل این حادثه تحقیقاتی را انجام دهد.

گزارش ها می گویند، نجات یافته های این کشتی به مقامات کمشنری عالی سازمان ملل متحد گفته اند که محافظان یونانی این قایق را با طناب بسته به سرعت خیلی زیاد به سمت ترکیه انتقال می دادند.

آنها گفتند در جریان این عملیات 2 پناهجوی سوار بر این قایق به آب افتاده و تعداد دیگر تلاش کردند تا آنها را نجات دهند که کشتی غرق شد.

یونان یک محل مهم برای ورود مهاجرین غیرقانونی از آسیا و افریقا به اتحادیه اروپا به شمار می رود. گفته می شود حدود یک میلیون مهاجر در طی یک دههء گذشته در این کشور ثبت نام گردیده اند.
XS
SM
MD
LG