لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۸

وزارت دفاع: در حملهء انتحاری کابل، 4 تن کشته و 22 تن زخمی شدند


وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید در حمله انتحاری صبح امروز یکشنبه در شهر کابل چهار تن کشته و 22 تن دیگر زخم برداشتند.

وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید، حملهء انتحاری در منطقه کارته نو ناحیه هشتم شهر کابل چهارکشته و بیست و دو زخمی بجا گذاشت.

جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به روز یکشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، در میان کشته و زخمی شده گان این رویداد چهار فرد ملکی شامل بوده و متباقی منسوبین اردوی ملی می باشند:

« متأسفانه در حادثه امروز دو افسر و دو فرد ملکی که شامل یک زن می باشد کشته شده اند، 22 نفر زخمی شده اند که 20 تن شان منسوبین اردوی ملی هستند و وضعیت شان خوب است دو نفر هم از رهگذر های ملکی هستند که یک پسر مکتب نیز شامل زخمی ها می باشد، ما این حادثه را به شدت محکوم می کنیم و به فامیل کشته شده ها تسلیت می گویم.»

به اساس گزارش ها، حمله کنندهء انتحاری حوالی ساعت هفت صبح یکشنبه یک واسطه کاستر منسوبین قوای هوایی مربوط به وزارت دفاع را در منطقه سرک سوم کارته نو شهر کابل هدف قرارداد.

از سوی دیگر عبدالقیوم باقی زوی معاون قوماندانی امنیه کابل در محل رویداد به خبرنگاران گفت، مهاجم انتحاری خود را در نزدیکی دروازه موتر کاستر اردوی ملی منفجر ساخت.

در جریان ده روز گذشته، شهر کابل شاهد سه انفجار به شمول دو حمله انتحاری بوده است.

حدود یک هفته پیش مهاجمان انتحاری بر یک رستورانت لبنانی ها در منطقه وزیر محمد اکبر خان کابل حمله کرده که در اثر آن 21 تن به شمول 13خارجی کشته شدند.

شب گذشته نیز یک ماین در منطقهء قلعهء نجارای خیرخانهء این شهر منفجر شد که منجر به زخمی شدن دو غیر نظامی گردید.

حمله انتحاری در ناحیه هشتم شهر کابل بر علاوه تلفات جانی خسارات مالی را نیز در پی داشت.

دو تن از باشنده ها و دکانداران محل چشم دید شان را از این رویداد چنین بیان کردند:

« من به طرف دکان می آمدم که دیدم یک انتحار کننده داخل موتر اردوی ملی شد و صدای انفجار را شنیدم، من از ترس به طرف خانه رفتم زمانیکه بازگشت کردم دیدم که افراد اردوی ملی قطار افتاده اند.»

« زمانیکه انفجار شد من اینجا پروت کردم دیدم که همه چیز توته توته شده بودند یک وقتی که ایستاد شدم دیدم که اینجا مرده ها را جمع می کردند.»

طالبان مسلح مسوولیت حملهء انتحاری در ناحیه هشتم شهر کابل را به عهده گرفته اند.
مردم از حکومت و نهاد های امنیتی می خواهند تا در جلوگیری از انجام حملات مخالفان مسلح و قربانی شدن مردم بی گناه در همچو حملات، تلاش کنند.

جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG