لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۹

هرات: یک پولیس سرحدی 5 تن از همکاران اش را به قتل رساند


مقامات پولیس زون چهار سرحدی در غرب افغانستان می گویند، یک سرباز پولیس سرحدی پنج تن از همکاران خود را امروز در ولسوالی کشک کهنه ولایت هرات به ضربه گلوله به قتل رساند و خودش از محل رویداد فرار کرده است.

جنرال محمد جمعه عدیل قوماندان زون چهار سرحدی در غرب افغانستان می گوید، تحقیقات نشان می دهند که این سرباز پولیس با مخالفان مسلح دولت در ارتباط بوده است.

آقای عدیل گفت، این سرباز از حدود یکنیم سال به این طرف در صفوف پولیس سرحدی ایفای وظیفه می کرد.

او همچنان می پذیرد که این مرد صبح امروز پنج تن از همقطاران خود را که در یک پوسته امنیتی مصروف وظایف شان بودند از پا در آورده و دو تن دیگر شان را زخمی کرده است.

آقای عدیل گفت، این مرد زمانی بالای این افراد حمله کرد که آنان در خواب بودند، ولی آنان افرادی را که ضمانت او در صفوف نیرو های امنیتی افغان را کرده بودند، بازداشت کرده اند.

این برای نخستین مرتبه نیست که در ولایت هرات یک سرباز امنیتی افغان همکاران شان را به ضرب گلوله از بین می برد.

چند ماه قبل نیز یک سرباز اردوی ملی در ولسوالی اوبه هرات دو تن از همکاران خود را به وسیله فیر مرمی از بین برد و خود ش بعد از چند ساعت مقاومت با نیرو های امنیتی افغان در آن ولسوالی جان داد.

حدود دو سال قبل یک سرباز افغان در کندک حمایوی در قوماندانی زون 606 انصار در غرب افغانستان بالای مشاوران خارجی حمله مسلحانه نمود که در نتیجه دو تن از آنان زخمی و فرد مهاجم هلاک گردید.

این سرباز پولیس سرحدی پنج تن از همکاران خود را در ولسوالی کشک کهنه یکی از مناطق ناامن در شمال ولایت هرات کشته است.

ولسوالی کشک کهنه از جمله ولسوالی های در ولایت هرات به شمار می رود که در چند سال اخیر طالبان مسلح فعالیت های ضد دولتی را انجام می دهند.

شاه پورصابر، هرات
XS
SM
MD
LG